Da sam u barbi fazonu ili da 'mrem: Kako su modni brendovi iskoristili "Barbi maniju" i pune kase zarađujući na snovima devojčica

Naj žena Vesti 19.07.2023 13:52 0

Poslednjih par nedelja "Barbi manja" dostiže svoj vrhunac, a sve zahvaljujući filmu "Barbie" sa Margo Robi u glavnoj ulozi. Modni brendovi su prepoznali potencijal i iskoristili filmski projekat da generišu profit od ružičastih barbi snova devojčica koje su sada postale žene i potpuno ih je zaposela kolektivna Barbi histerija. Okej, možda ne sve, ali ih, ruku na srce, baš ima mnogo.

Margo Robi

Profimedia

Utisak je da je film "Barbie" sa Margo Robi iskorišćen kao ključni alat za promociju kolekcija koje su lansirane od strane modnih brendova. Marketing timovi su pažljivo osmislili kampanje kako bi stvorili veštački obrazac želje kod žena, koje su pristale da potroše velike sume novca na ove proizvode. Sveprisutna reklamiranja na društvenim mrežama, bilbordima, televiziji i drugim medijima su dodatno pojačala osećaj hitnosti i neophodnosti posedovanja ovih kolekcija.

 

Barbi

Profimedia

 

 

Brendovi su iskoristili popularnost Margo Robi kao glavne glumice filma da bi privukli žene da se identifikuju sa Barbie lutkom, jer su sa tim lutkama odrastale. Odlikovanje Margo Robi kao modnog uzora, kombinovano sa sveprisutnim slikama na kojima ona nosi prelepe Barbie kreacije, uz malo čeprkanja po snovima iz prošlosti, bili su dovoljni da ženama nametnu pritisak da postanu deo ove, usudiću se da kažem, modne ludosti. 

Rečju, rekla bih da se sve ovo može svesti na jednu rečenicu  - Da sam u barbi fazonu ili da mrem. 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lucía Perales (@nessa__lia)

 

 

Ipak, čini se da tu ipak postoji i dublja veza, psihološka. Pitali smo psihološkinju Mariju Ostojić da li su brendovi iskoristili emocionalnu vezu koju žene imaju prema Barbiki iz svog detinjstava, sa snovima kada su bile male i preneli je na kolekcije inspirisane filmom i da li je posedovanje svake nove Barbie kreacije postalo deo statusnog simbola.

- Ova manija oko Barbie proizvoda ima i svoju cenu. Mnoge žene su postale žrtve impulsivne kupovine, trošeći ogromne količine novca na proizvode koji često imaju kratkotrajnu vrednost. Ova manipulacija ženskim emocijama, kombinovana sa marketinškim trikovima, izaziva osećaj nedostatka ili neuspeha ukoliko se ne poseduje određena Barbie kreacija. A to je velika emocinalna "rupa" koju hitno treba popuniti. 

Sve ovo dovodi do pitanja koliko je ova Barbie Mania zaista korisna za žene i devojčice. Da li ova opsednutost posedovanjem proizvoda inspirisanih lutkom stvarno promoviše zdravu sliku o modi i samopouzdanje? Da li je ova vrsta marketinškog pritiska prikladna za ciljanje na ranjive mlade devojčice koje se lako mogu podvesti pod uticaj?

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by wole_taniej (@wole_taniej)

 

- Od kad postoji barbika, povremeno se diže pedagoška prašina oko njenog vaspitnog uticaja na žensku decu. U smislu, kako se žensko dete identifikuje sa ovom nerelano prelepom lutkom, dugih nogu, uzanih kukova, bujnih grudi, duge (obično plave) kose. Ne, dete vam neće mrzeti sebe zato što nije mršavo i dugonogo, niti će postati anoreksično. Neće zbog barbike, ali zbog vašeg odnosa prema sebi, životu, ljubavi, partneru i detetu, možda hoće. Dakle, ne možemo da krivimo igračke za sva zla. Nisu pištolji na vodu krivi za ratove - kaže naša sagovornica i dodaje:

- Barbi Mania je pre svega "boljka" odraslih žena jer su one te koje kupuju sve te stvari i sebi i svojim ćerkama. Na kraju, estetika je individualna stvar, i ako uživate u Barbie svetu i osećate se dobro u njemu, to je vaš izbor. I okej, ako vam se sve to dopada i osećate se lepo u svemu tome, samo napred.  Ali ipak imajte na umu da li ova opsesija izaziva nezdravu vezanost za materijalne vrednosti i izraženu potrebu da budete u trendu po svaku cenu.

 

 

Komentari (0)
Loading