Bakterije ne mogu da pobegnu: Novo otkriće pomaže da se brzo primete i lakše spreče infekcije, eksperti objašnjavaju o čemu je reč

Vesti 04.09.2024 17:28 0

operacija

Ručni fluorescentni uređaj pronašao je skrivene bakterije u devet od deset rana, kaže studija.

Do pet odsto ljudi koji se podvrgnu operaciji može razviti infekciju — koja može produžiti zarastanje i dovesti do opasnih komplikacija, pokazale su studije. Neke bakterije ne mogu da se vide ljudskim okom, što znači da lekari mogu da ih propuste prilikom čišćenja rane, piše Fox News Digital.

operacija

Sada se pokazalo da je nova medicinska tehnologija koja koristi fluorescentno svetlo efikasna u otkrivanju propuštenih bakterija, prema novom istraživanju Univerziteta Južne Kalifornije u Los Anđelesu.

U izveštaju o 26 medicinskih studija, ručni uređaj koji koristi autofluorescenciju (AF) uspešno je „osvetlio“ bakterije u devet od 10 rana, pri čemu je svaka različita vrsta bakterija promenila boju. Rezultati su nedavno objavljeni u medicinskom časopisu Advances in Wound Care.

Detekcija u realnom vremenu

Hirurzi obično uzimaju uzorke tkiva iz rana i šalju ih u laboratoriju na testiranje kako bi se utvrdile vrste bakterija koje su prisutne, primetili su istraživači. Rezultati ovih testova mogu potrajati danima, a za to vreme može doći do infekcije.

„Bakterije mogu izazvati infekciju rane kada uđu i razviju se u posekotinu ili ranu“, rekao je dr Raj Dasgupta, specijalista za plućne bolesti i intenzivnu negu u Huntington Health-u u Los Anđelesu, koji nije bio uključen u novu studiju.

„Ako se infekcija rane ne leči, može se proširiti na druge delove tela, što može dovesti do ozbiljnih komplikacija“, dodao je on.

Tehnologija osvetljenja omogućava lekarima da vide bakterije u realnom vremenu, što dovodi do ciljane i efikasnije nege rana, prema istraživačima studije.

,,Fluorescentno snimanje, posebno sa uređajima kao što je MolecuLight, nudi značajan napredak u otkrivanju rasta bakterija u hroničnim ranama, kao što su dijabetički čirevi na stopalu", rekao je vodeći autor studije David G. Armstrong, MD, profesor neurološke hirurgije i direktor ​U ​SC program očuvanja ekstremiteta.

bakterije

Takođe bi moglo pomoći da se spreči potreba za antibioticima, jer se bakterije mogu ukloniti pre nego što dođe do infekcije.

„Studija takođe istražuje potencijal nosivih fluorescentnih uređaja za snimanje, koji bi mogli dodatno da revolucionišu hirurški debridman (to uključuje uklanjanje mrtvog, devitalizovanog ili kontaminiranog tkiva i stranog materijala iz rane i važan je početni korak u pripremi bilo koje rane) obezbeđujući kontinuiranu vizuelizaciju tokom procedure“, dodao je on. je Armstrong.

Jedno od iznenađujućih otkrića u studiji je da velike količine bakterija ne izazivaju uvek simptome, ali usporavaju proces zarastanja, rekli su istraživači.

Ovo je dodatno naglasilo potrebu za ,,sofisticiranijim dijagnostičkim alatima" u nezi rana.

,,Važno je da bismo ovom metodom mogli da sprečimo infekciju i na taj način izbegnemo lečenje antibioticima. Ova tehnologija ne samo da poboljšava tačnost debridmana, već pomaže i u ranoj intervenciji, potencijalno smanjujući rizik od komplikacija kao što su infekcije i amputacije", navodi se u saopštenju. rekao je Armstrong.

Na osnovu ove studije, Armstrong preporučuje da lekari razmotre integraciju fluorescentnog snimanja u svoje standardne protokole za negu rana, posebno za hronične rane kao što su čirevi na dijabetičkom stopalu.

Armstrong takođe savetuje da zdravstveni radnici budu informisani o napretku u ručnim uređajima koji koriste autofluorescenciju (AF), što bi uskoro moglo da obezbedi još veću fleksibilnost i preciznost u nezi rana.

Fluorescencija možda neće zameniti laboratorijsko testiranje, kaže hirurg

Dr. Patrik Dejvis, plastični hirurg lica u Davis Facial Plastics u Kaliforniji, naglasio je važnost prevencije bakterijskih infekcija - posebno kod revizijske rinoplastike, za koju je rekao da nosi veći rizik od ove vrste komplikacija.

,,Bilo je skromnih istraživanja korišćenjem fluorescencije za osvetljavanje određenog dela rane. Ideja je da određene bakterije emituju određenu talasnu dužinu svetlosti. Stafilokokne infekcije, na primer, emituju drugačiju boju od druge vrste bakterija", rekao je Dejvis. koji nije bio uključen u novu studiju. Ovaj metod može pomoći u potvrđivanju vrste antibiotika potrebnog za lečenje, primetio je Dejvis. Međutim, upotreba ove tehnologije zahteva dodatna istraživanja, smatra hirurg.

lekovi

,,Trenutno, ova tehnologija ne može da zameni jednostavan bris rane nakon čega sledi laboratorijski test kako bi se tačno utvrdilo koja vrsta bakterija je prisutna i koji antibiotik treba koristiti. Međutim, može da pruži indikaciju u realnom vremenu o broju prisutnih bakterija. , iako ne može tačno da precizira – taj deo je i dalje rezervisan za utvrđivanje u laboratoriji“, rekao je on.

Dasgupta se složio da bi uređaj mogao biti „siguran, efikasan, precizan i lak za upotrebu alat“ u poboljšanju procene rane, ali je primetio da snimanje fluorescentnog svetla, kada se koristi za otkrivanje bakterijskih infekcija, ima neka ograničenja.

,,Procena je ograničena na bakterije koje proizvode fluorescentne molekule na površini i ispod površine kože. Sposobnost detekcije zavisi i od broja prisutnih bakterija u rani. Takođe, ova vrsta procene ne može da proceni dubinu rane. “, rekao je Dasgupta.

Ograničenja studije

Primarno ograničenje ove studije je da je zavisilo od „kontrolisanih uslova osvetljenja“ da bi uređaji za fluorescentno snimanje tačno radili, primetio je Armstrong. „Ovo bi moglo biti izazov u ​​određenim kliničkim okruženjima, posebno u hirurškim uslovima u realnom vremenu“, dodao je on.

Potrebno je dodatno istraživanje da bi se potvrdila efikasnost nosivih uređaja u poređenju sa postojećim ručnim uređajima.