Loš izbor boja može negativno promeniti marketinški uticaj. Poruka koja nastoji da se pošalje može pogrešno da se shvati, a poenta će se lako zanemariti.
Primarne boje su crvena, žuta i plava. Ove tri boje koriste se za stvaranje sekundarnih boja. Sekundarne boje su ljubičasta, zelena i narandžasta. Postoje i tercijarne boje koje stvaraju novi nivo korišćenjem primarnih i sekundarnih boja, pa tako postoje i crveno-ljubičasta, crveno-narančasta, žuto-zelena itd.
Kontrast je jako bitan jer pomaže da se istakne ono što je bitno i ostavi jasnu poruku. Boje se u svom čistom obliku razlikuju u tome koliko su svetle i tamne. Žuta je svetla, dok je plava tamna boja. Visoki kontrast je najbolji izbor za važan sadržaj, jer se on najlakše uočava. Tamno na svetlom ili svetlo u tamnom predstavlja najlakši izgled za čitanje. Međutim, ako je sve u visokom kontrastu, ništa se ne ističe i s vremenom postaje naporno za oko.
Kombinacije sličnih tonova vrlo su popularne, ali ih je važno iskoristiti za prikladne marketinške sadržaje. Zato pokušajte da pronađete ravnotežu između tonova boja i čitljivosti za optimalnu jasnoću u svom nastupu ili marketingu, piše NS Uživo.
Crvena i zelena, dve komplementarne boje, predstavljaju osetljiv problem. Boje s velikim količinama crvene i zelene boje takođe stvaraju problem.
Postoji nekoliko uopšenosti o tome kako ljudi reaguju na određenu boju i šta ona predstavlja:
crvena- moćna, dinamična boja koja predstavlja ljubav, naklonost, ali i strah i preživljavanje; energična boja koja može prikazati prijateljstvo i snagu, ali i agresivnost;
narandžasta- kombinuje snagu crvene boje sa žutom ljubaznošću i zabavom, a upravo zato stvara toplinu, podstiče apetit, stvara motivaciju, daje pozitivan stav;
žuta– oličenje radosti, sreće, vedrine i optimizma zbog čega ima najsnažnije psihološko značenje, a ujedno je i najlakša boja za uočavanje;
zelena– boja ravnoteže i sklada koja daje jasniji balans između logičkog i emocionalnog; odražava mir, odmor i život, predstavlja rast, zdravlje i oslobađanje od stresa;
plava– boja poverenja i pouzdanosti, deluje umirujuće i daje mentalnu reakciju koja nam omogućava da se preusmerimo, smirimo i razmislimo o najidealnijoj situacije i jedna je od najomiljenijih boja u celom svetu;
ljubičasta- boja mašte i duhovnosti koja koristi snagu crvene boje uz stabilnost i pouzdanost plave boje što ju čini savršenom ravnotežom između fizičkog i psihičkog; koristi se i za prikazivanje luksuza, odanosti i misterioznosti;
ružičasta– manje intenzivna verzija crvene boje koja stvara osećaj saosećanja i bezuslovne ljubavi;
smeđa– boja strukture, sigurnosti i zaštite, predstavlja ozbiljnost i podršku, ali u prevelikoj meri može ostavljati dosadan utisak;
crna- boja sofisticiranosti, ozbiljnosti, kontrole, a u suprotnom pogledu može predstavljati tugu, depresiju i smrt zbog čega je treba oprezno i umereno koristi;
bela- boja čistoće, jednostavnosti i mira koja predstavlja nove početke, pruža nove prilike i daje osveženje za nove ideje; u prevelikoj meri može uzrokovati izolaciju.
Bonus video: