CareerBuilder je odlučio da istraži kako treba da se obuče za intervju i proveri važnost šeme boja stvari koje kandidati nose.
Koju boju treba izbegavati?
Prema 2099 stručnjaka za ljudske resurse koji su učestvovali u anketi, boja koja se najviše povezuje sa nedostatkom profesionalizma je narandžasta. Naravno, nošenje ovakvih boja neće uticati na ono što vi znate o tom poslu (posebno za kreativne profesije), ali prema mišljenju stručnjaka, prvi utisak je toliko važan da je bolje ne rizikovati.
- Svrha svakog intervjua je da predstavi jedinstvene vrednosti koje možemo da unesemo u kompaniju. Zato treba da se pobrinemo da nas zapamte više od naše odeće - komentariše Mišel Amer iz CareerBuilder-a.
Dakle, šta treba da uradimo da bismo se adekvatno obukli za intervju?
Marti Lundstrom, advokat i osnivač Polished Professionals, kaže da svako treba da analizira pravila oblačenja svoje kompanije iz snova pre intervjua. Za tu svrhu najčešće su dovoljni njeni zvanični profili na društvenim mrežama ili traženje fotografija sadašnjih zaposlenih.
- Na ovaj način minimiziramo rizik od promašaja - komentariše Lundstrom u intervjuu za Tajm.
Prema izveštaju CareerBuilder-a, neutralne boje su najsigurnije i ostavljaju najpozitivniji utisak. Izbor određene nijanse, međutim, zavisi od pozicije za koju se prijavljujete. Mornarsko plava, plava i crna povezuju se sa ljudima koji se osećaju opušteno u timu i imaju liderske veštine. Siva je simbol logičkog razmišljanja. Bela i krem boje pokazuju da je kandidat organizovan. Braon se dodeljuje ljudima koji nemaju problema da budu podređeni.
Igrajte se bojom očiju
Prekomerna upotreba neutralnih boja može nas dovesti do smrti u moru sličnih kandidata. Zato Džozef Rozenfeld, koji se svakodnevno bavi stilskom strategijom, savetuje da se tokom intervjua poigrate bojom očiju. Šta to znači? Ako imate, na primer, zelene oči, vredi izabrati kravatu ili drugi akcenat, pa čak i celu odevnu kombinaciju u toj boji. Prema rečima stručnjaka, ova procedura usmerava pažnju na kandidata i celokupnu njegovu odeću i čini ga bolje zapamćenim.
BONUS VIDEO