Naučnici došli do napretka: Identifikovali mogući uzrok lupusa, od koga boluje 5 miliona ljudi širom sveta

Vesti 17.07.2024 20:57 0

osip

Nova studija je identifikovala uzrok lupusa na osnovu molekularnih defekata u krvi pacijenata. Naučnici se nadaju da će ovo otkriće dovesti do efikasnijih tretmana.

Istraživači su potencijalno pronašli uzrok lupusa, prema studiji objavljenoj u naučnom časopisu Nature.

Lupus je hronična, neizlečiva autoimuna bolest koja se javlja kada imuni sistem napadne zdravo tkivo. Procenjuje se da utiče na oko 5 miliona ljudi širom sveta prema Lupus fondaciji Amerike, piše The Hill.

Studija je identifikovala uzrok lupusa na osnovu molekularnih defekata u krvi pacijenata. Pre ove studije, uzrok lupusa nije bio identifikovan. Stručnjaci su razmatrali genetiku, faktore životne sredine ili imune i upalne uticaje kao moguće uzroke bolesti, prema Nacionalnim institutima za zdravlje.

naučnici

Lečenje lupusa se trenutno oslanja na imunosupresive za smanjenje bolova i otoka, ali oni često nisu efikasni, prema istraživačima studije. Lečenje takođe može dovesti do neželjenih efekata koji mogu ometati sposobnost tela da se bori protiv infekcija.

Koautor studije Jaehiuk Čoi rekao je u izjavi nakon studije da je trenutni tretman za lupus širok. „Identifikovanjem uzroka ove bolesti, pronašli smo potencijalni lek koji neće imati neželjene efekte trenutnih terapija“, rekao je Čoi.