U Srbiji svakog dana sedam ljudi oboli od raka mokraćne bešike, a godišnje ovu bitku izgubi oko 950 pacijenata. Ovaj karcinom je čak četiri puta češći kod muškaraca nego kod žena. Zbog toga je u maju pokrenuta kampanja „Za naše bolje sutra“, sa ciljem podizanja svesti i borbe za savremeniju terapiju.
Prof.dr Zoran Džamić, direktor Klinike za urologiju UKCS, ističe da je rak mokraćne bešike dugo bio zapostavljen u onkologiji, ali da se u poslednjih nekoliko godina situacija menja. Zahvaljujući boljoj dostupnosti novih lekova i većem angažovanju udruženja pacijenata, mnogi danas imaju šansu za duži i kvalitetniji život.
SVAKA ŽENA TREBA DA ZNA

NEODOLJIVI KOLAČ SA PISTAĆIMA Osvežavajući desert kao osmišljen za proleće, bićete oduševljeni

BAKLAVA ČIZKEJK Fenomenalna poslastica od koje će vam poći voda na usta, za sve prilike

AJMOKAC SA SPANAĆEM I PILETINOM Rapsodija ukusa u svakom zalogaju, za ručak koji se pamti
Simptomi koje ne treba ignorisati
Pojava krvi u urinu, bilo vidljiva golim okom ili u laboratorijskim analizama, ozbiljan je znak upozorenja. Prateći simptomi poput učestalog mokrenja, peckanja ili slabijeg mlaza urina takođe mogu ukazivati na bolest i ne smeju se zanemariti.
„To je trenutak kada se odmah mora posetiti lekar“, naglašava Džamić.
Prevencija i rana dijagnostika – ključ uspeha
Rana dijagnostika spašava živote – 75% tumora mokraćne bešike otkrije se u ranoj fazi i tada su šanse za uspešno lečenje najveće. Hirurgija je i dalje osnovna terapija, a u zavisnosti od slučaja, primenjuju se i dodatni tretmani.
Preventivni i sistematski pregledi, uključujući ultrazvuk, dostupni su u mnogim ustanovama širom zemlje, a njihovo redovno obavljanje je najbolja zaštita.
Udruženje "Urotakt" – podrška u teškim trenucima
Udruženje pacijenata „Urotakt“ pokrenulo je kampanju koja, osim edukacije, pruža i emocionalnu i informativnu podršku obolelima. Kako ističe predsednik udruženja Marko Đurić, pacijenti često ne uspeju da obrade sve što im lekar saopšti pri postavljanju dijagnoze – uplaše se, zbune se, i tada traže dodatno objašnjenje i sigurnost.
„Naša vrata su uvek otvorena. Pomažemo ljudima da razumeju svoju situaciju i da znaju šta dalje. Njihova jedina želja je – da ponovo budu zdravi“, poručuje Đurić.
Kampanja uključuje i TV spotove, čiji je cilj da šira javnost postane svesnija ove bolesti i važnosti ranog reagovanja.
