Ako vaše dete u određenom periodu ne može da radi ono što je radilo, na primer zbog pandemije korona virusa, mnoga deca nisu mogla da se igraju napolju sa prijateljima ili da izađu, već su bila „osuđena“ da ostanu unutar svoja četiri zida i da se zabavljaju. tamo.
Često kada se to dogodi, mnoga deca znaju kako da pokažu nepristojno ponašanje.
Deca osećaju iste emocije kao i odrasli, ali ih izražavaju na različite načine. Plaču, šišaju se u najgorem slučaju, viču, vrište, svađaju se sa roditeljima i braćom, piše CNN.
Međutim, u takvim trenucima je veoma važno da roditelji produktivno reaguju i spreče takve trenutke, ali i pomognu deci da prebrode takve trenutke.
Prepoznavanje lošeg ponašanja
I najbolji roditelji znaju da imaju problema i trude se da drže redovne dnevne rasporede, da im deca na trpezi dobiju tri zdrava obroka, da se normalno razvijaju i slično.
Svaka 'prepreka' u životu deteta će uticati na njegovo mentalno zdravlje. Ovo će uticati na njihovu kontrolu impulsa i njihovu sposobnost da regulišu svoje emocije. Deca takođe mogu shvatiti loše ponašanje od mlađe ili starije braće i sestara jer misle da je to ispravno. Kada su svi kod kuće sa decom, deca vrlo verovatno nisu navikla na takvo okruženje svaki dan po ceo dan, pa će se truditi da raznim stvarima privuče pažnju roditelja. Nekima nije cilj da privlače pažnju destruktivnim ponašanjem, već da 'ubiju' dosadu.
A kada su roditelji pod stresom i nestrpljivi, veća je verovatnoća da će stresti svoju decu, stvarajući začarani krug.
Može se reći da su ovakve reakcije očekivane, jer su deca, ali i roditelji, uglavnom navikla da funkcionišu u drugačijoj sredini i sada su suočena sa nečim 'novim' i ne znaju kako da se ponašaju najbolje.
Takvo ponašanje potiče od tuge, usamljenosti, umora, možda gladi i dosade. Osećaju se van kontrole.
Istovremeno, roditelji treba da paze i ispitaju ponavljajuća ponašanja – izolaciju, loš san, uporno loše ponašanje – kao potencijalne znake nečeg ozbiljnijeg, kao što su depresija, anksioznost ili problemi sa pažnjom. U ovom slučaju, kontaktiranje terapeuta ili psihijatra može pomoći.
Pomozite deci da se izbore sa ovim ponašanjem
Ako na kraju istezanja dete prizna šta zaista nije u redu, to je sjajan trenutak jer to znači da veruje roditelju.
Roditelji moraju i treba da pokušaju da se povežu sa svojom decom. Uskočite i recite da ste tu ako mu treba zagrljaj; recite detetu da ga volite i da razumete da je situacija teška.
Pitajte svoje dete šta je mislilo i osećalo u tom trenutku da biste razumeli njegove okidače.
Budite iskreni prema njima kako ne biste izgubili njihovo poverenje. Samo nemojte dozvoliti deci da sve katastrofiraju, da se svega plaše i uvek misle najgore.
Deo onoga što možete da uradite je da identifikujete vezu koja im najviše nedostaje i da im pomognete da uspostave tu vezu koja nedostaje, na primer sa prijateljima, rođacima i svima ostalima. Tada će dete biti fizički opuštenije, angažovanije i osećaće se bolje. Na ovaj način, iako njihovi društveni životi nisu isti, deca mogu da osete da su neki aspekti života predvidljivi, sigurni i da im se raduju.
Lekcije emocionalne inteligencije
Učenje emocionalne inteligencije je ključni deo odrastanja. To je vrsta inteligencije koja omogućava nekome da obrađuje emocionalne informacije i koristi ih u rasuđivanju i drugim kognitivnim aktivnostima.
Precizno sagledajte i procenite svoje emocije, izrazite svoje emocije kada vam pomažu da razumete situaciju, razumete emocionalni jezik i koristite informacije. Pored toga, važno je regulisati sopstvene i tuđe emocije kako bi se podstakao lični rast i blagostanje.
Ove veštine su svima potrebne da bi bili uspešni u svom ličnom i profesionalnom životu.
Roditelj treba da nauči dete da se nosi sa emocionalnom inteligencijom od malih nogu. Počnite tako što ćete nazvati emocije koje se javljaju u likovima u knjigama, omiljenim televizijskim emisijama ili filmovima kojima izlažete svoju decu.
Razgovarajte o osećanjima i objasnite ih kako bi deca mogla da prepoznaju i obeleže sopstvene emocije. Tada su mnogo sposobniji da regulišu svoje emocije i imaju onu vrstu emocionalne inteligencije kakvu želimo da imaju.
Vreme za igru za decu je i period opuštanja sa roditeljima i tada bi mogli da podele još više. Nastavite razgovore o osećanjima i na kraju dana razgovarajte o emocijama i kako one nastaju i pitajte decu kada su poslednji put osetila određeno raspoloženje.
Bonus video: