LinkedIn, društvena mreža koja je sinonim za pronalaženje posla i umrežavanje, sve je više alat za pronalaženje ljubavnih partnera. Osnovana 2002. godine, platforma omogućava kreiranje profila sa spiskom rada i istorije obrazovanja koji će se koristiti za povezivanje sa drugima u industriji.
Međutim, šta ako neko traži partnera birajući istoriju zaposlenja, nivo obrazovanja i aspiracije u karijeri? Teško je proceniti koliko od milijardu registrovanih članova LinkedIn-a koristi platformu za pronalaženje romantičnih partnera. Kompanija ne daje pouzdane informacije o tome, ali naglašava da je njena uloga onlajn mesto u svrhu poslovnih aktivnosti.
Porast članaka i objava na društvenim mrežama koji upućuju kako da koristite LinkedIn za pronalaženje ljubavi dokazuje drugačiji trend, piše Business Insider. Bilo koja platforma za direktnu razmenu poruka može se koristiti za upoznavanje, a LinkedIn, uprkos svom profesionalnom fokusu, nije izuzetak. Trend je zabeležio porast sa više ljudi koji rade od kuće. Uprkos LinkedIn-ovoj politici obeshrabrivanja romantičnih veza, profesionalni kontekst platforme privlači one koji traže iskrenije veze od onih koje nude vodeće aplikacije za sastanke kao što su Tinder ili Bumble.
Na ovim aplikacijama nije lako razaznati da li je osoba koja stoji iza atraktivnog profila zaista ono što jeste. Postoji mnogo profila koji su lažni ili ukradeni. Sve veće internet prevare su usmjerile ljude ka LinkedIn-u koji pruža određeni nivo autentičnosti. Neki korisnici dovode pretragu do krajnosti, koristeći filtere za pronalaženje određenih tipova partnera.
Prošlog leta, britanska iseljenica u Singapuru, Candice Gallagher, izazvala je salvu kritika nakon što je objavila video na TikTok-u u kojem objašnjava kako se koriste filteri na LinkedIn-u koji pronalaze muškarce na dobrim pozicijama - doktore, advokate i finansijere. U postu je reklamirala razne filtere koji se mogu koristiti za pronalaženje partnera. Međutim, ne vide svi LinkedIn kao prikladnu platformu za romansu. Istraživanje na 1.000 korisnika LinkedIn-a u SAD pokazalo je da je 91 odsto njih primilo romantične ili neprikladne poruke, zbog čega su mnogi ograničili svoje aktivnosti na platformi.
U avgustu 2020. LinkedIn je objavio da se suzbija sa neželjenim romantičnim navijanjima i drugim oblicima uznemiravanja na veb lokaciji.
„LinkedIn nije veb lokacija za upoznavanje, ali neki članovi biraju da neprikladno traže druge članove u romantične svrhe“, saopštila je kompanija.
"Ovo se bavimo mašinskim učenjem dizajniranim da otkrije ovo ponašanje." Modeli rade na otkrivanju i skrivanju potencijalno uznemirujućih poruka od primaoca, koji zatim može da otkrije, pregleda ili prijavi poruke po sopstvenom nahođenju. Kejtlin Beg, osnivač konsultantske kuće za komunikacije Authentic Social i bivša uposlenica LinkedIn-a, naglasila je za Business Insider važnost pristanka.
Napomenula je da bi prelazak implicitnih granica na LinkedIn-u mogao naštetiti „profesionalnim odnosima i reputaciji“. „To je kao da flertujete u kancelariji ili pokušavate da pronađete saradnike na događaju van lokacije u velikoj kompaniji: to bi moglo zapaliti zajedničku iskru, ali možete dobiti otkaz.“ Begg sumnja da veće interesovanje za korišćenje Linkedina potiče od širih osećanja društvene nepovezanosti. „Postali smo tako atomizovani. I to je ono što ljudi pokušavaju da steknu na LinkedInu, osećaj zajedništva.“