Zašto je Birkin torba toliko posebna? Osim što košta 40.000 evra, da biste je kupili, morate da ispoštujete sumanuta pravila

Jelena Vukelić Vesti 17.07.2023 11:49 0

Vest da je pronađena mrtva u nedelju 16. jula, Džejn Birkin, pogodila je ceo svet. Suština njene privlačnosti oduvek je bila u stavu iz kog je nastala njena najčuvenija kreacija - ženska tašna "Birkinka".

Birkin torba

Profimedia

U vreme najveće slave, 1970-ih, bila je svetska modna ikona pa je luksuzni brend Hermès po njoj nazvao svoju danas najpoznatiju torbicu – Hermès Birkin. Na ideju o torbici došao je Žan-Luis Dumas, tadašnji šef kuće Hermès. U avionu je 1981. susreo slavnu Džejn koja se žalila na strukturu i oblik svoje torbice. Rekla mu je da joj je potrebna praktična torba s mnogo prostora. Tri godine nakon toga stvorena je prva torbica Birkin, koja je oduševila ljude širom sveta i postala statusni simbol. Danas je to najskuplja torbica na svetu čija cena ide od 10.000 do 40.000 evra.

Džejn Birkin

EPA

 

 

Pre nekoliko godina je na licitaciji aukcijske kuće Christie’s u Hong Kongu jedna Birkin torbi prodata za neverovatnih 380.000 dolara. Birkin torba s ružičastim zlatom i dijamantima, koju je 2012. dizajnirao Pierre Hardy, dostigla je neverovatna dva miliona dolara.

E sad, osim što je preskupa, pravi je magijski trik doći do nje. 

Većina luksuznih brendova učiniće sve kako bi njihov proizvod bio poželjan, pa često pribegavaju igri da do njega i nije tako lako doći. Jedan od najboljih u upravljanju kupovine sigurno je legendarni Hermès koji je oko svoje najpopularnije Birkin torbe već odavno stvorio priču. Kad je u pitanju pariški butik smešten u ulici Rue du Faubourg Saint-Honoré u Parizu, za nabavku ovog kultnog komada mogli biste čekati i ceo dan. Konkretno, flagship butik u Parizu je popularan iz više razloga.

 

 

Prvi je taj što je mnogo jeftiniji turistima koji dolaze iz zemalja koje su van zapadne Evrope, dakle postoji razlika na međunarodnom tržištu cena, drugi je taj što je najveći i ima najbolju ponudu torbi i kupci su često fokusirani upravo na njega. Treći je taj, da ako ste već odlučili veliku sumu novca potrošiti u Parizu, zašto to ne bi bilo u najboljem Hermèsovom butiku na svetu? 

Butik se otvara u 10:30 sati, a pre toga se redovi formiraju na pločniku ispred radnje i to ispred dva ulaza: glavnog i sporednog. Uglavnom se potencijalni okupljaju već od 8 ujutro i čekaju svoj termin. Iz sekunde u sekundu red postaje sve duži i kreće avantura Birkin ili Kelly. Ako je vaš cilj da što pre budete uočeni od strane nekog prodavca, onda preporučujemo da navijete alarm za nešto ranije. Prvim kupcima u butiku dodeljuju se prodavci, a posle toga se određuje raspored za kraj dana. Biti prvi u redu znači dve stvari: odmah doći na red i verovatnoća da ćete u prodavnici pronaći torbu sa svoje liste želja. Ukoliko ste došli popodne šanse za dogovor termina su minimlane pogotovo u srcu turističke sezone.

Ako mislite da ste s dogovorenim terminom obavili pola posla, nije baš tako. Termin podrazumeva da imate pun tretman jednom kad uđete u butik, ali prava je istina da morate biti prilično brzi. Sistem u koji ste upisani dodjeljuje vam vašeg prodavca, a možete i dobiti poruku na svoj pametni telefon kako slučajno ne bi propustili termin. Kad prodavac koji vam je dodeljen završava sa svojim prethodnim klijentom, Hermès će vam poslati još jednu poruku kojom će vas pozvati u butik. Ako zakasnite, pokušaće nekako da vas uguraju, ali ćete naravno morati opet da pričekate neko vreme u slučaju da je vaš prodavac već preuzeo idućeg kupca na redu.

Dakle, došlo je vaše vreme. Ušli ste unutra, pijete šampanjac i sada je pravo vreme da potrošite nešto novca. Na početku ćete odgovoriti na nekoliko pitanja o svom ličnom stilu, veličini torbu koju želite, koži, boji, preferencija za kopče i biće vam prikazane sve moguće kombinacije dostupne u butiku u datom trenutku. Ako u ruci držite Birkin, a razmatrate opciju modela Kelly, i to je procedura.

Nažalost, nije moguće da na bilo koji način znate kompletnu ponudu koja vam je na raspolaganju, tako da je važno dugo razmišljati o tome koje su vaše želje i koliko ste spremni da budete fleksibilni pri kupovini. Zvuči kao kupovina pod pritiskom? 

Koja je mogućnost da vam se ponudi torba iz snova? Mnoge žene koje su iskusile kupovinu ovog tipa komentisale su kako nisu bile zadovoljne ponuđenim. Ne svodi se baš sve na odnos koji ste uspostavili s vašim prodavcem, već niz drugih "sitnica" na koje možete sami da utičete. Nemojte se libiti da pokažete koliko znanja i poštovanja imate prema brendu, nije poželjno obući se previše napadno, zato birajte jednostavnu eleganciju. Ako već imate jednu torbu s potpisom brenda, svakako je ponesite sa sobom, budite ljubazni sa svima i na kraju krajeva, nemojte dozvoliti da vam kupovina torbe upropasti boravak u Parizu. Kod ovakve kupovine glavna stvar leži u dobrom tajmingu isprepletanom s malo sreće.

Komentari (0)
Loading