Boravak u prodavnici je neophodan svakog dana da bismo nabavili namirnice i druge potrepštine koje su nam neophodne. Dok tražite hranu, toalet papir, kućnu hemiju ili slično, verovatno ste svesni da postoje sitne prevare kojima se prodavci služe da bi vas duže zadržali i "naterali" da kupite još nešto.
Već smo vam objasnili kako je moguće da na rafu vidite jednu cenu, a na kasi vam naplate drugu i šta da radite kad se to desi, a sada vam objašnjavamo zašto supermarketi nemaju prozore.
Prvi razlog je jednostavan i nema toliko veze sa trikovima - hrana, slatkiši i druge stvari ne bi trebalo da budu izloženi direktnoj sunčevoj svetlosti. Brže bi se istopili i pokvarili, pa bi prodavnica bila na velikom gubitku tokom toplih meseci.
Ali drugi je, naravno, osmišljen zbog kupaca. Nema prozora da ne biste mogli da gledate napolje.
Zašto je tako? Pa, možda vam nešto odvuče pažnju, pomislite da bi trebalo da požurite, vidite da je počela da pada kiša i ubrzate se da biste stigli kući... A ideja prodavnice je da ostanete što duže, kupite što više i potrošite maksimalnu svotu novca.
Čak i kada prodavnice, zbog arhitekture objekta u kojem se nalaze, imaju velike prozore, oni su često prelepljeni reklamnim materijalom. I dalje ne možete da vidite šta se napolju dešava, što od vas "krije" i jedan važan podatak - da li je napolju počeo da pada mrak. To bi vas, po nekim istraživanjima, dodatno poteralo da se ubrzate i stanete u red na kasi, umesto da ostanete i lutate među rafovima, kupujući i stvari koje vam ne trebaju.
Kalesu
23.11.2021 16:16Iz istih razloga, kao lepljenje prozora, nigde u marketima nećete videti istaknut sat na zidu (sem ako nije artikal u prodaji), a trikova ima još mnogo: povremeno premeštanje robe, otežano kretanje među rafovima, beznadežno dugački rafovi, pločica koja se klima i zveči pod nogom (nije šala!), crvenkasto svetlo u vitrini sa mesom...