Šef kompanije Kelog pretrpeo je kritike zbog svog komentara da siromašni ljudi treba da jedu kornfleks i cerealije za večeru kako bi uštedeli novac.
Izvršni direktor Geri Pilnik dao je komentar dok je opisivao nastojanja kompanije da privuče kupce sa nižim primanjima, prenosi Skaj njuz.
Ova izjava se desila tokom marketinške kampanje i promocije reklama sa sloganom: "Dajte piletini slobodno veče".
"Potrošači su pod velikim finansijskim pritiskom. Iz ovog razloga mi reklamiramo cerealije za večeru. Ako razmislite o ceni cerealija za jednu porodicu u odnosu na nešto drugo što mogu da jedu, cerealije su mnogo pristupačnije", rekao je Pilnik za CNBC.
"Generalno gledano, kategorija cerealija je mesto do kojeg bi mnogi ljudi mogli da dođu jer je cena činije cerealija sa mlekom i voćem manja od jednog dolara. Dakle, možete zamisliti zašto potrošači koji su pod finansijskim pritiskom mogu uvideti da je ovo dobro za njih", nastavio je Pilnik.
Na pitanje da li ovakva poruka može biti pogrešno primljena, gospodin Pilnik je odgovorio da kompanija ne misli tako.
"Ispostavilo se da je više od 25 odsto potrošnje cerealija van doručka zapravo večera. Cerealije i kornfleks za večeru su nešto što je sada verovatno više u trendu, a očekivali bismo da će se tako i nastaviti jer su ovi potrošači pod finansijskim pritiskom", dodao je Pilnik.
Ova marketinška kampanja ide u trenutku kada je inflacija i dalje visoka u mnogim zapadnim zemljama, posebno kada je u pitanju trgovina namirnicama, uprkos smanjenju stope poslednjih meseci.
Mera inflacije merena indeksom potrošačkih cena (CPI) prošlog meseca je iznosila 4 odsto u Ujedinjenom Kraljevstvu i 3,1 odsto u SAD.
Intervju s Pilnikom je naišao na buru negativnih komentara posle emitovanja. Neki kritičari čak i pozivaju na bojkot robne marke Kelog.
Među onima koji su osudili izjavu bio je i senator Demokratske stranke Piter Velč, koji je rekao: "Radnik u Kelogu koji zarađuje 20 dolara na sat morao bi da radi 96 godina da bi se izjednačio sa godišnjom zaradom gospodina Pilnika od 4 miliona dolara godišnje".
Neki su jasno izrazili revolt zbog komentara Pilkina i marketinške kampanje za koju misle da je usmerena na radničku klasu. "To smeće ponesi deci za večeru".
"Ljudi ne treba da jedu cerealije i kornfleks za večeru već korporacije treba da prestanu da ih potkradaju", bio je jedan od komentara.