Britanska Agencija za standarde oglašavanja (ASA) zabranila je dve reklame modne kuće Zara, ocenjujući da su modeli u njima delovali “nezdravo mršavo” i da je takva prezentacija – neodgovorna.
Senke, poze i istaknute kosti
U prvoj spornoj reklami, prikazanoj na Zarinoj aplikaciji i sajtu, manekenkin mršav izgled dodatno je naglašen svetlosnim efektima, dok je poza učinila da noge izgledaju neproporcionalno tanke.
U drugoj reklami, fokus je stavljen na ključne kosti modela, istaknute dubokim izrezom majice – detalj koji je ASA označila kao “centralnu vizuelnu karakteristiku” i ocenila neprimerenim.
Zarina odbrana
Iz Zare su poručili da su obe manekenke imale lekarska uverenja o dobrom zdravstvenom stanju u trenutku snimanja i da su fotografije minimalno obrađene, samo u pogledu svetla i boja. Kompanija tvrdi da su reklame u skladu sa smernicama iz izveštaja Model zdrave budućnosti iz 2007. godine, koji nalaže angažovanje modela sa potvrđenim zdravljem, posebno po pitanju poremećaja ishrane.
Slične zabrane i drugim brendovima
Ovo nije prvi slučaj takve zabrane. U julu je ASA stopirala reklamu “Marks & Spencer” zbog manekenke za koju je procenjeno da izgleda “nezdravo mršavo”, a istu sudbinu doživeo je i “Next” zbog reklame za uske farmerke koje su naglašavale mršavost nogu.
Otvorena debata o dvostrukim standardima
Ove odluke izazvale su raspravu u javnosti – dok jedni pozdravljaju borbu protiv nerealnih standarda lepote, drugi postavljaju pitanje zašto se ne povlače i reklame sa modelima koji deluju “nezdravo gojazno”.