Nova reklama Sidni Svini skliznula na opasan teren: Zbog igre reči pljušte optužbe za nacizam – da li je ovo kraj woke kulture?

Slobodanka Ćorić Vesti 30.07.2025 18:09 0

U proširenoj verziji reklame, Svini čak ističe da ne pokušava da natera nikoga da kupi American Eagle odeću, ali da neće sprečiti one koji to žele

Sidni Svini sa verenikom

Shutterstock

Nova reklamna kampanja američkog brenda American Eagle, u kojoj glumi Sidni Svini, izazvala je burne reakcije na društvenim mrežama – i to zbog, kako mnogi tvrde, vrlo problematične igre reči. Iako je u pitanju reklama za farmerke, deo publike tvrdi da se iza kampanje krije skrivena poruka – i to vrlo opasna.

Na snimku koji je brzinom svetlosti postao viralan, 27-godišnja glumica Sidni Svini govori o svojim farmerkama, ali koristi englesku reč jeans (farmerke), koja zvuči identično kao genes (geni). Dok nosi teksas jaknu i farmerke, glumica u videu objašnjava:

 

 

„Geni se prenose s roditelja na decu i često određuju osobine kao što su boja kose, ličnost, pa čak i boja očiju.”

Nakon toga, uz osmeh dodaje:

„Moje farmerke su plave”, pokazujući svoje plave oči.

U proširenoj verziji reklame, Svini čak ističe da ne pokušava da natera nikoga da kupi American Eagle odeću, ali da neće sprečiti one koji to žele.

Geni ili farmerke – ili nešto mnogo ozbiljnije?

Ova, naizgled bezazlena igra reči naišla je na žestoke osude. Mnogi su reklamu ocenili kao “nesmotrenu” i “duboko problematičnu”, a pojedinci su otišli i korak dalje, nazivajući je – nacističkom propagandom.

U jednom delu reklame, Sidni Svini stoji ispred postera na kom piše: „Sidni Svini ima odlične gene.” Ta reč geni (genes) je kasnije precrtana i zamenjena rečju farmerke (jeans), što je dodatno podgrejalo sumnje o prikrivenim porukama.

„Plava kosa, plave oči, ‘savršen DNK’? Da li je moguće da niko ovo nije proverio pre objave?“ – zapitao se jedan korisnik Tvitera.

Kritičari smatraju da je posebno sporno što je u fokusu mlada, bela, plavooka i plavokosa žena, što mnoge podseća na arijevski ideal iz nacističke ideologije. Dodatnu težinu daje i trenutni politički kontekst u SAD, gde su tokom Trampove administracije ukinute mnoge inicijative za raznolikost i inkluziju, što je otvorilo rasprave o sistemskom favorizovanju bele kulture.

"Padaju maske woke korporacija?"

S druge strane, javio se i potpuno drugačiji ugao – pojedini komentatori tvrde da ova kampanja zapravo oslikava pad i iscrpljenost woke ideologije u korporativnom svetu.

„Ovo je dokaz da woke kultura više ne vlada medijima. Da se ovo desilo pre pet godina, kampanja bi bila odmah povučena i svi bi se izvinjavali. Sada – ništa“, napisao je jedan komentator.

Drugi su tvrdili da je izbor Sidni Svini, poznate po ulogama u serijama koje često kritikuju političku korektnost, bio nameran i simboličan – kao da American Eagle poručuje da je vreme “probuđene” politike prošlo.

Dok se jedni ljute, drugi aplaudiraju: izgleda da je moda ponovo postala politička arena.

Komentari (0)
Loading