Pre nego što kročite u parfimeriju, važno je osvežiti čulo mirisa i naučiti da prepoznate mirisne note koje vas prirodno privlače, savetuje Brijana Arps, osnivač brenda „Moodeaux“. Zabeležite koje kategorije vam odgovaraju – kao što su gurmanski, cvetni ili citrusni, a zatim suzite izbor na konkretne note, kao da birate sastojke za omiljeni recept. „Što bolje poznajete pojedine mirise, biće vam lakše da izbacite one koji vam ne odgovaraju“, ističe Arps.
Obratite pažnju na osećanja
Miris komunicira emocijama – slojevima nota koji se razvijaju vremenom, objašnjava Karlos Huber, kreator brenda „Arquiste Parfumeur“. Ključno je zapitati se: kako se osećam dok nosim ovaj miris? Kuda me vodi? Neki mirisi će vas razbuditi, drugi opustiti, ili čak vratiti u neka davna sećanja. „Naša iskustva povezujemo sa onim što nosimo – bilo da se radi o odeći ili parfemu. Važno je definisati nameru“, dodaje Huber.

Shutterstock
Kako da testirate parfem na koži i papiru
Stručnjaci savetuju da parfem testirate i na papiru i na koži. Iako papir daje neutralnu osnovu, stvarna hemija dolazi do izražaja tek u kontaktu sa vašom kožom. Kako biste izbegli stanje u kojem nos više ne može da razlikuje mirise, testirajte najviše tri do četiri parfema odjednom, sa pauzama od bar deset minuta između. Tako ćete osetiti i srednje note, odnosno „srce“ parfema. I dok parfimerije često nude zrna kafe za neutralisanje mirisa, bolje je pomirisati vlastitu čistu kožu, na primer unutrašnju stranu zgloba.
Parfemu dajte vreme
Bez obzira na to da li testirate parfem na papiru ili koži, dajte mu vreme da se razvije. Gornje note brzo ispare, dok srednje i bazne dolaze kasnije. Prvi utisak može biti varljiv. „Parfem će živeti sa vama – i vi sa njim. Ako vam se ne dopadne nakon sat vremena, verovatno to nije vaš idealan izbor“, naglašava stručnjak. Međutim, ako dobijete komplimente iz okoline, to može biti znak da ste pogodili. „Kao šminka ili odeća, miris je način izražavanja“, kaže.
Koncentracija i trajnost parfema
Dugotrajnost parfema zavisi od koncentracije mirisnih ulja. Evo šta znače oznake:
• Parfum (čist parfem) – najkoncentrovaniji i najtrajniji (20–30% ulja), traje do 8 sati.
• Eau de Parfum (EDP) – vrlo popularan, nešto lakši, ali i dalje dugotrajan.
• Eau de Toilette (EDT) – lakša koncentracija, idealan za dnevno nošenje.
• Eau de Cologne (EDC) – još lakša verzija, pogodna za leto i sport.
• Eau Fraiche – najmanje koncentrisana, sa najkraćom trajnošću.
Ako se zaljubite u miris koji nije izrazito postojan, ne brinite –dugotrajnost ne mora biti presudna jer parfem uvek možete ponovo naneti.
Video:
Možda vas zanima…
