Dok se sprema za posao mašinovođe, Milica Radosavović (30) se priseća o čemu je razmišljala dok je kao devojčica putovala vozom. Svaki voz ima dušu i svaka pruga ima svoju lepotu – rekla je ona na početku razgovora, odavajući tajnu kako se našla za upravljačem grdosije.
Jer, u poslednjih par decenija, ona je druga žena koja radi kao mašinovođa u Crnoj Gori. No, krenimo redom, od početka ljubavi prema železnici.
"Celo detinjstvo sam se vozila vozom sa roditeljima i bilo mi je jako lepo, i prosto sam bila začuđena kako se sve vuče, otkud svi ti vagoni, odakle ta snaga i sve to".
Odgovore na ova i druga pitanja dobila je u srednjoj školi.
"Kada sam upisala srednju školu zvali su me mašinovođa i kroz četvorogodišnje školovanje shvatila sam da je ovaj posao veoma odgovoran. Takođe, mašinovođa mora da pazi na svaki stoti deo sekunde, odnosno u svakom trenutku mora da bude maksimalno koncentrisan", objasnila je Radosavović u intervjuu Vijestima.
Na posao mašinovođe čekala je 12 godina
Međutim, po završetku srednje škole čekala je dugih 12 godina i za to vreme nije birala poslove. Poslednji posao joj je bio na železnici, ali ne kao mašinovođa, već je radila kao higijeničar na održavanju električnih vučnih vozila. A onda je Milica konačno dobila priliku da radi posao o kojem je maštala i za koji se školovala...
"Na kraju je izašao taj konkurs za mašinovođu, predala sam dokumentaciju i prihvaćena od direktora, kao aneks ugovor je promenjen u pripravnički staž. Tri meseca teorije, tri meseca praktičnog dela, a nakon završene prakse i položenog stručnog teorijskog i praktičnog dela, uzela sam dokumenta. Posle položenog stručnog ispita, definitivno sam licencirani mašinovođa", rekla je Milica Radosavović.
Međutim, čekanju još nije kraj. Milica sada čeka raspisivanje konkursa za radno mesto mašinovođe u Železničkom saobraćaju Crne Gore, na koji će se prijaviti sa nadom da će biti primljena.
Jedina žena koja vozi voz
Ona je svesna da se sadašnji vozovi ne mogu porediti sa onima u razvijenijim zemljama, da su kašnjenja česta, ali veruje da će se i to jednog dana promeniti i da posao mašinovođe u Crnoj Gori ima određene prednosti.
"Naša pruga je veoma živopisna Bar - Bijelo Polje ima mnogo lepih predela, nalik na razglednice, u svemu tome je i ta ljubav prema vozovima", kaže ona. Milica je trenutno jedina žena mašinovođa u Crnoj Gori. Njena jedina koleginica na ovom poslu, Vjera Boljević, sada je u penziji.