Percepcija zaposlenih o poslovnim putovanjima sa njihovim poslodavcima može mnogo da kaže o njihovom odnosu prema poslom, a posebno o odnosu sa šefom. Srećni radnici bi se radovali čak i najstresnijim poslovnim putovanjima, s obzirom na dodatne dane za putovanje i udoban smeštaj.
S druge strane, zaposleni koji su nezadovoljni gledaju na poslovna putovanja kao na gubitak vremena i energije.
To je upravo slučaj koji je opisala jedna zaposlene na Reddit-u, nakon 20-dnevnog poslovnog putovanja sa njenom šeficom koja je takođe poznata influenserka.
,,Morala sam da idem sa njom na put," napisala je u objavi na Reddit-u. ,,Let traje 14+ sati, a ona je rezervisala moj povratak na radni dan."
Nakon što se konačno vratila sa poslovnog putovanja, potpuno iscrpljena i s gorčinom u vezi sa ostatkom radne nedelje, poruka od njenog šefa potpuno je pokvarila njen doček kod kuće. Nije samo što nije imala pauzu tokom leta, već je očekivano da ,,nadoknadi" dan putovanja – koji je rezervisala njena šefica – radeći tokom vikenda u kancelariji.
Poslovna putovanja mogu biti jednako naporna i izazvati anksioznost posebno za mlade profesionalce i nove radnike u korporacijama, a mnogi loši lideri iskorišćavaju tu nesigurnost. S obzirom na to da je često teško upravljati svojim uobičajenim radnim zadacima dok ste na putovanjima za klijente, kupce ili svoju firmu — mnogi dobri šefovi kompenzuju zaposlenima dodatno vreme, putne troškove i smeštaj.
Međutim, neki, poput šefice ove zaposlene, nisu baš tako pristupačni ili razumni.
Iako je radila 20 dana bez prestanka tokom putovanja, njena šefica je očekivala da ili radi tokom leta ili da doda još jedan radni dan tokom vikenda.
„Ona želi da ili radim tokom leta ili da dođem u kancelariju vikendom kako bih ‘nadoknadila’ propušteni dan,” napisala je zaposlena.
Zašto je morala da nadoknadi taj dan?
„Ne, nisam lični asistent… Ovo je bilo nakon što sam već radila 20 sati bez prestanka, bez slobodnih dana tokom celog puta.” Bez trunke saosećanja za ovaj odmor koji je zaposlenoj bio itekako potreban, njena šefica je iskoristila njenu dostupnost i pristupačnost — putem poruke, od svih mogućih kanala.
Istraživanje radnog mesta koje je sprovedeno od strane kompanije Fast Company ispitivalo je zaposlene sa „toksičnim šefovima” i otkrilo da mnogi od tih lidera dele zajedničku osobinu — zlostavljačku produktivnost. Dok ovi šefovi i njihovi timovi možda imaju veću produktivnost, načini postizanja iste su jednako toksični i neodrživi.
Njihova očekivanja od zaposlenih prelaze granice balansa, kvare radnu kulturu i podstiču nezdrav odnos između rukovodstva i zaposlenih.
Mnogi komentari su sugerisali da ova zaposlena počne da traži drugi posao, naročito u industriji influensera i marketinga koja brzo raste, dok su drugi jednostavno savetovali da sada postavi jasne granice.
Bonus video: