Organizovanje životnog prostora je jedna od onih stvari o kojoj bi verovatno trebalo da vodite računa, ali sama pomisao da treba se uhvatite u koštac sa njom vas može sprečiti da počnete. Ono što se na kraju dešava je da stvari polako postaju sve haotičnije sve dok odjednom ne shvatite da ste okruženi neredom.
Ako vam ovo zvuči poznato, metoda organizovanja ,,20/10" je stvorena za vas i prilično smo sigurni da će promeniti ceo vaš pristup održavanju kuće.
Nastavite da čitate da biste saznali sve što treba da znate o metodi organizovanja ,,20/10", uključujući šta je to i kako da je primenite u svom domu.
Šta je metoda ,,20/10"?
Metoda organizovanja ,,20/10" je pristup uklanjanja nereda gde se posvetite 20 minuta pospremanja i organizovanja nakon čega sledi zaslužena 10-minutna pauza, objašnjava Vendi Trunc, glavna organizatorka u organizaciji ,,Jane's Addiction Organization".
Ideja je da uradite nešto opuštajuće i prijatno tokom pauze, što stvara neko lepo pozitivno pojačanje koje bi moglo da vas podstakne da nastavite da pospremate. Takođe, bićete šokirani koliko možete da postignete za 20 minuta.
„Mnogi ljudi imaju velike namere da izvrše potpuno čišćenje ormara, soba ili drugih prostorija, i kada počnu da planiraju u mislima, neodoljive misli o tome koliko će vremena biti potrebno gotovo ih zaustavljaju na putu“, Trunc kaže. ,,Ovaj metod postavlja male ciljeve koji se mogu lako postići."
Ona dodaje: „Uvidećete da prednosti i uticaji izazivaju neverovatno, osnaženo kretanje prema životu organizovanog života u vašem domu, umu i srcu.
Kako očistiti i organizovati koristeći metodu ,,20/10"
Lepota metode organizovanja ,,20/10" je u tome što je super lako pratiti i potpuno prilagodljivo.
1. Korak: Prikupite zalihe
Potrebno vam je samo nekoliko ključnih stavki:
- Tajmer
- Kese za smeće
- Kutija za donacije
- Velika kanta za sakupljanje stvari
- Organizatori, kao što su korpe i kutije za skladištenje
Ovi predmeti su dobri kada sređujete fizički prostor u vašem domu, ali takođe možete koristiti metod organizovanja ,,20/10" da biste se uhvatili u koštac sa digitalnim neredom, očistili automobil ili ulepšali svoju kancelariju.
2. Korak: Provedite 20 minuta fokusiranog organizovanja
Sa postavljenom namerom, pokrenite tajmer i vidite koliko možete da postignete za 20 minuta. Bacite smeće u kesu za smeće, stavite predmete koje želite da donirate u posebnu kutiju ili kesu i stavite predmete koje treba da izbacite u drugi deo kuće.
Kada čistite određeni prostor (kao što je ormar ili fioka za smeće ili kuhinjski ormarići), u poređenju sa organizovanjem velike sobe, često pomaže da prvo uklonite sve, a zatim pregledate stavke jednu po jednu dok vraćate/odbacujete/donirate stvari, piše Real Simple.
3. Korak: Nagradite se sa 10 minuta opuštanja
Nakon što se tajmer isključi, zvanično je vreme za vašu slatku nagradu. Potapšite se po ramenu, otvorite čokoladu, napravite sebi šolju čaja ili odvojite 10 minuta za skrolovanje na telefonu. Kakva god da je nagrada, znajte da ste je zaslužili!
Nakon što istekne 10 minuta, možete se vratiti na još jednu sesiju od 20 minuta (ako je potrebno), ili možete nastaviti tamo gde ste stali sledećeg dana, rešavajući zadatak malo po malo.
Trunc kaže da ovaj metod zaista može da promeni način na koji živite i savetuje da se zapitate: „Koje su prve male stvari koje možete da uradite tako što ćete testirati ovu teoriju i odvojiti samo 20 minuta?“
Bonus video: