Ljudi stavljaju kečap na špagetima, pirinač, jaja, slane vafle i čak na kriške sira! Zbog toga mnogi ističu da nije ni čudo što se svake godine proda preko 650 miliona boca brediranog kečapa u SAD-u.
Mnogi teoretičari hrane i istraživači pitali su se šta, tačno, čini tajni sos tako očaravajućim. Stručnjak za sreću i autorka bestselera "New York Times", Grečen Rubin jedna je od ovih istraživača studije "Zašto je kečap tako magičan?“
Ona je za "Mind bodi green" podcast istakla da ovaj sos nama "golica" mozak.
Zašto naš mozak voli ukus kečapa?
- Ispostavilo se da je kečap jedna od retkih (namirnica) koje pogađa svih pet ukusa - objašnjava Rubin i dodaje: "Slatko je, kiselo, slano, gorko i umami."
Upravo to čini kečap tako zadovoljavajućim. Taj ukus umamija je posebno značajan, jer vam stvara vodu u ustima i pokreće vaš stomak da poveća proizvodnju želudačne kiseline, što vam pomaže da svarite proteine iz hrane koju jedete.
Neki teoretičari hrane čak nazivaju kečap "uber-hranom", kao autorka Elizabet Rozin koja u svom eseju "Kečap i kolektivno nesvesno", smatra da je ovaj sos posebna jer ima neviđenu sposobnost da pruži ponešto svakome.
Kečap je jedan poseban sos, a mozak ga voli jer budi svaki naš ukus. Rubin tvrdi da naša čula imaju moćnu sposobnost da utiču na našu sreću.
- Jogurt mi je kremastiji u ustima ako ga jedem iz teške činije, piće mi je slađe ako vidim da je crveno, čips je svežiji kada čujem glasnije krckanje, više uživam u muzici kada osetim ritam - objasnila je.