Emili Lin Polson je iskoristila svoju „bolnu priču“ da podstakne prodaju proizvoda za nege kože u svom MLM poslu. Priznala je da je mislila: "Kako se usuđuju reći ne ženi sa rakom?" Poslovna žena je takođe podmitila svoje organizatore da organizuju prodajne događaje za istraživanje raka, ali je veliki deo profita zaradila oan lično zahvaljujući MLM strukturi.
Imaju poslovnu strukturu u obliku piramide u kojoj novi učesnici odgovaraju onome ko ih je angažovao, a osoba koja ih je regrutovala zarađuje od njihove prodaje. Mnogi MLM-ovi članovi insistiraju da oni nisu isti kao kontroverzne piramidalne šeme jer prodaju proizvode. Emili, autorka i javna govornica iz Oregona, pridružila se neimenovanom MLM-u 2013. kako bi izbegla svakodnevne obaveze majke.
Pronašla je svoju svrhu
Govoreći za Today Show, 43-godišnjakinja je detaljno ispričala kako se radovala zbog neograničene zarade, putovanja i poklona plaćenih troškova. Napisala je: „Objavljivala sam na društvenim mrežama više puta dnevno, prodavala proizvode, priređivala žurke i vodila decu u školu, ali sam takođe učlanila skoro sve svoje prijatelje (ponekad protiv njihove volje) u svoj rastući tim MLM-a kao- misleći ljudi. Verovala sam da pomažem ljudima." Želja mi je bila da im omogućim da sanjaju o finansijskoj slobodi, svrsi izvan četiri zida svog doma, mogućem bekstvu iz radne situacije od 9 do 17. Na kraju krajeva, meni je to uspelo“, objasnila je ona. Ali tužna realnost MLM-a je da 74% ljudi koji se pridruže gubi ili ne zaradi novac u nekom trenutku, prema AARP anketi iz 2018.
Dve godine nakon njenog MLM puta, Emili je dijagnostikovan rak grlića materice u 36. godini i ubrzo je počela da „eksploatiše” ljude. Tužne vesti je podelila sa svojim MLM timom - ženama koje su je regrutovale, plus ženama koje je regrutovala, od kojih su je neke ohrabrivale da ovu dijagnozu iskoristi u svoju korist. Objasnila je: „Nisam mogla da razumem kako bilo šta u vezi sa ovim bolnim iskustvom može biti korisno. Odnosno, sve dok me jedna osoba nije podsetila da su mnoge žene u našem MLM-u unovčile sažaljenje zbog svojih okolnosti. Žena kojoj je preminuo muž, druga čiji je sin bolovao od bolesti opasne po život, zatim ona čiju je kuću srušio uragan. Iz prve ruke sam videla kako su te žene stekle simpatije, što je neizbežno dovelo do prodaje.
Iskoristila zdravstveno stanje
Počela je da ohrabruje svoj tim da organizuje prodajne događaje za istraživanje raka. Podmićivala bi ih besplatnim poklonima i obećavala da će deo zarade dati u dobrotvorne svrhe. Emili se pokajala: „Ne samo da je ovo jednostavno podmićivanje, već je bilo i prinudno jer sam ja bila njihova gornja linija. Bila sam na poziciji moći i nisu hteli da me iznevere. Osim toga, kako se usuđuju reći ne ženi koja boluje od kancera i koja naizgled pokušava da učini dobru stvar? Ovaj pritisak se proširio i na kupce. Kakva osoba ne bi kupila kremu za oči od 50 dolara, znajući da će nekoliko dolara od prodaje otići u dobar cilj? Sve ovo vreme za mene je to bio dvostruki način da povećam svoju prodaju i bazu kupaca." Krivica je počela da se uvlači u Emili kada je shvatila da ono što je uradila nije bilo od pomoći ili dobrotvorne svrhe. Svoje ponašanje je opisala kao "grabežljivo i podlo".
Povratak bolesti
Godine 2017. ponovo joj je dijagnostikovan rak i odlučila je da ovaj put ne koristi svoju dijagnozu kao način da "manipuliše" ljudima. Rekla je: „Konačno sam shvatila šta sam uradila i zašto nije u redu, dok sam nastavila da posmatram slične taktike koje se koriste svuda oko mene u MLM svetu. Bila sam svedok žena na bini na konferencijama koje su pričale svoje tužne priče o tome kako su njihove povrede ili gubitak posla ili porodična tragedija doveli do priliva kupaca. Postala sam svesnija uspešnih priča koje su počele tužnom pričom." Emili sada veruje da kombinacija prodaje i dobrotvornih akcija nije ništa drugo do marketinški trik i da se MLM-ovi oslanjaju na iskorišćavanje ranjivosti.
Napisala je memoare o svom vremenu kada je prodavala proizvode za negu kože u okviru MLM-a koji će biti objavljen kasnije ove godine. Naslov je „Hej, dušo: prodaja, sestrinstvo, nadmoć i druge laži iza marketinga na više nivoa“.
Emili je na kraju naučila lekciju: „Iako mi je trebalo duže nego što bih želela, ostala sam mnogo duže nego što je trebalo. Na kraju sam shvatila da nikakav novac ne vredi da biste bili umešani u nešto što mi je omogućilo da se ponašam na tako grabežljiv način.