Odsustvo padobrana u avionima, uzrokovano je mnogobrojnim razlozima. Jedan od razloga svakako je činjenica da je avionski saobraćaj jedan od najbezbednijih. Primera radi verovatnoća da se pogine tokom leta iznosi 1:11 000 000, dok je u drumskom saobraćaju taj odnos 1:5 000.
Bez obzira na procente, pomislićete da su nesreće moguće. S obzirom na to da nas stjuardese i stjuarti pripremaju na eventualne nepogodnosti, izmešu ostalog i tako što nas uče kako da stavimo masku za kiseonik, ali i pojas za spasavanje, pitanje zašto nema padobrana je sigurno opravdano.
SVAKA ŽENA TREBA DA ZNA

CRVENI ROLAT Neodoljivo predjelo koje prvo nestane sa slavske trpeze, a ukusa koji priča priče

SARME IZ RERNE Slasne i preukusne, postaće vaš novi omiljeni način spremanja

BAJADERA BOMBICE Omiljeni desert na drugačiji način, prste da poližete
Evo konkretnih razloga:
1. Avion leti na visini od 10 000 km, brzinom 800-1000 km/h. U atmosferi, na ovim visinama temperatura je od -40 do -60 i praktično nema kiseonika. Padobran je apsolutno beskoristan jer u tim uslovima čovek ne bi mogao da preživi.
2. Najveća količina udesa se dešava prilikom poletanja i sletanja. U tom slučaju putnici definitivno ne bi imali vremena da upotrebe padobran. Na tako maloj visini, padobran ne bi uspeo da se otvori.
3. Prisustvo padobrana može samo da pogorša atmosferu tokom leta i da ga učini nepodnošljivim za neke putnike. Sama činjenica da se nalaze u avionu, nekim ljudima je dovoljna da se ne osećaju bezbedno, a kad bi se u celu priču uključio i padobran, situacija bi se mogla dodatno pogoršati.
4. Panika je ponovo razlog. U slučaju opasnosti većina ljudi ne bi umela da stavi padobran, ni mirno da dođe do mesta odakle bi trebalo skočiti, a upitno je i da li bi bili dovoljno obučeni i obavešteni da otvore padobran u pravom trenutku.
6.Padobrani su definitivno skupi, ali to nije glavni razlog zašto izostaju. Avione opterećuju dodatnom težinom i to je mnogo važnije. Osim toga, to bi ograničilo prostor za odlaganje prtljaga, a taj prostor nam je definitivno neophodan, posebno ako idemo na duže putovanje ili putujemo sa malom decom.

DAN ODLUKE ZA ZELENSKOG: U petak sa predstavnicima zemalja koji bi slali svoje mirovne trupe u Ukrajinu

BEZ TRUNKE STIDA I SRAMOTE: Blokaderi sa nacističkim obeležjima pokušali da blokiraju RTK u Kruševcu (FOTO)
PLASTIČNIM PIŠTOLJEM JE PRIMORAO NA ODNOSE: Sada mora da joj isplati ogroman iznos

Ubici sa Menhetna preti smrtna kazna? Oglasila se državna tužiteljka

NEVEROVATNA IGRA SUDBINE Prodavao dresove PSŽ-a, a sada protiv "svetaca" juri finale Kupa
FIBA: Srbija prvi favorit za zlato na Evrobasketu

POTPUNO BIZARNO Legendarni Hrvat otkrio neviđen običaj poznatog sudije

Savez napao Rangnika, Alaba ga brani – sve zbog Srbije

FANTASTIČNA IDEJA Srbija hoće Evropsko prvenstvo 2028. godine

"NE RAZUMEM..." Grof Božović za Ruse analizirao ono što Dejan Stanković radi sa Spartakom iz Moskve

EKSKLUZIVNO Čuveni ekonomista Džefri Saks – „Srbija ima veliku šansu, da postane most, mesto povezivanja“

MLADOST Engobirani crep nove generacije i Energetski blokovi – provereni kvalitet uz 50 godina garancije!
"DELIJE" IMAJU RAZLOGA ZA RADOST Iz Zvezde potvrdili velike vesti o Evroligi

Vilander: "Mislili smo da Đoković nije pretnja"

TRASA AUTO-PUTA OD VLADIČINOG HANA DO DONjEG NERADOVCA: Intenzivno grade petlju "Vranjska Banja"

Zoran
09.09.2022 21:04Avion leti na 10 km a ne 10.000 km, na toj visini je temperatura -50C do -70C i praktično je nemoguće disanje, a zona iskakanja sa padobranom je mnogo niža i potrebna je dobra obuka inače su moguće teške povrede pri doskoku na tlo. Katapultiranje pilota iz borbenog aviona je visoko rizična operacija. Nije svako katapultiranje bezbedno.