Mala je verovatnoća da će turbulencija na avio letovima dovesti do povreda putnika ili oštećenja aviona. Ipak, nažalost postoje situacije u kojima ishod bude nažalost tragičan.
— Smrtni slučajevi zbog turbulencije na komercijalnim letovima su veoma retki — rekao je Pol Vilijams, profesor atmosferskih nauka na Univerzitetu Reding u Velikoj Britaniji.
SVAKA ŽENA TREBA DA ZNA

BAJADERA BOMBICE Omiljeni desert na drugačiji način, prste da poližete

CRVENI ROLAT Neodoljivo predjelo koje prvo nestane sa slavske trpeze, a ukusa koji priča priče

SARME IZ RERNE Slasne i preukusne, postaće vaš novi omiljeni način spremanja

Shutterstock
Nivoi turbukencije
Postoje četiri nivoa turbulencije – lagana, umerena, teška i ekstremna.
U slučajevima slabe i umerene turbulencije, putnici mogu da osete zatezanje pojasa, a lagani predmeti u kabini mogu da se pomeraju.
Međutim, u ozbiljnijim slučajevima ova pojava može da dovede do toga da se putnici "bacaju" po kabini, što može dovesti do teških povreda ili smrti.
— Turbulencije na letovima mogu biti uzrokovane olujama i jakim vazdušnim strujama koje se nazivaju mlazne struje — navodi Vilijams.
U studijama koje su rađene navodi se da bi turbulencije čistog vazduha "mogle da se udvostruče ili utrostruče u narednim decenijama".
— Uobičajeno je da na transatlantskom letu možete očekivati 10 minuta turbulencije. Mislim da bi se za nekoliko decenija ovo moglo povećati na 20 minuta ili na pola sata — rekao je Vilijams.
Važno je napomenuti da pojas treba nositi tokom leta, sem odlaska do toaleta, jer je nemoguće predvideti kada će avion "upasti" u turbulentni vazduh, piše RTS.

Shutterstock
Šta kada avion kruži?
Npr. u slučaju Srbije već dešavalo da avioni izvesno vreme kruže iznad Beograda čekajući stabilizaciju vremena kako bi bezbedno sleteli. Ako se to dogodi i prilikom vašeg povratka sa letovanja iz, na primer, Egipta, Predrag Vučetić ima jasan savet.
— Ako vaš avion kruži u zoni aerodroma, ostanite mirni i pratite uputstva posade. Dišite duboko na nos a vazduh lagano ispuštajte na usta. Mislite na nešto što lepo. Hidrirajte svoj organizam — kaže on, piše Blic.
Da li su turbulencije česte?
Snažne turbulencije na letu izuzetno su retka pojava, posebno od kada je pilotima dostupna tehnologija, koja omogućava predviđanje turbulentnih područja na nebu. Slabije turbulencije, s druge strane, često se događaju na letovima, a nekada ih putnici ni ne osete.

Shutterstock/Marina Zezelina
Kako se ponašati tokom turbulencija?
Potpuno smireno. Vežite pojas i slušajte dalja uputstva posade, ako ih bude bilo.
Razlozi za strah od turbulencija, dakle, pratkično ne postoje. Avioni su omogućili da prelazimo ogromne razdaljine za minimalno vreme, pa to definitivno treba iskoristiti, prenosi Balkan fun.
Bonus video: