Postoji poseban razlog zašto verovatno nikada nećete videti pilota sa bradom.
Ako pažljivo posmatrate pilota koji upravlja avionom (ili ste možda primetili neke na aplikaciji za upoznavanje), možda ste primetili da su uvek obrijani.
Ali to ipak nije samo slučajnost, već je pitanje života i smrti.
U slučaju da se pitate, radi se o kiseoničkim maskama.
Kako brada utiče na kiseoničke maske?
Ona nekada smeta kada moraju da na lice stave kiseoničke maske.
Džek D. Films je rekao u svom video snimku na Jutjubu: „Kada pilot stavi kiseoničku masku tokom opasnosti, ona formira čvrst pečat oko lica. Ovo je ključno za snabdevanje pravom količinom kiseonika.
„Ali ako bi pilot imao bradu, brada bi sprečila da se maska pravilno zatvori – uzrokujući curenje kiseonika i potencijalno nesrećne posledice.
,,Zato nikada ne viđate pilota sa bradom."
Da li je to pravno pitanje?
Ispostavilo se da to nije pravilo, već više služi kao smernica.
Različite avio-kompanije imaju različita pravila.
Na primer, američka avio-kompanija Delta dozvoljava svojim pilotima da nose zaliske sve dok ne padaju ispod sredine njihovog uha.
Brkovi moraju biti uredni i ne smeju padati preko uglova usta.
Delta striktno zabranjuje nošenje brade kao meru predostrožnosti u slučaju da postoji „potreba za kiseoničkom maskom da bi se dobro priljubila u slučaju nužde“.
Portparol Federalne administracije za vazduhoplovstvo rekao je za Thrillist: „Nemamo nikakvu regulativu – kao što je propis o čistom brijanju – ali mnoge avio-kompanije imaju politiku koja zahteva od pilota da nemaju bradu ili da imaju minimalnu bradu kako bi se osiguralo da maske za kiseonik dobro prijanjaju ako budu ponovo potreban.
„Zahtevamo da kiseoničke maske budu funkcionalne, a avio-kompanije bi to mogle zahtevati da piloti budu potpuno obrijani ili da imaju minimalnu bradu."
American Airlines je odlučio o svojoj politici kao rezultat smernica FAA iz 1987. godine.
Tada su izjavili: „Članovi posade sa bradom treba da budu svesni da je efikasnost kiseoničke maske smanjena zbog prisustva brade i brkova“, stoji u odeljku zaključka dokumenta.
Bonus video: