Tejlor Svift je u petak objavila na svom sajtu da je stekla prava na svoje originalne master snimke, koji uključuju prethodno objavljenu muziku, muzičke spotove, koncertne filmove i još mnogo toga.
„Trenutno mi je um samo niz slajdova... Svi oni trenuci kada sam bila ovoliiiiiiiko blizu, pokušavajući da dohvatim to, samo da bi mi iskliznulo. Skoro sam prestala da verujem da se to ikada može desiti, posle 20 godina tokom kojih su mi to stalno obećavali pa oduzimali,” napisala je u izjavi. „Ali to je sada sve prošlost.”
SVAKA ŽENA TREBA DA ZNA

NEODOLJIVI KOLAČ SA PISTAĆIMA Osvežavajući desert kao osmišljen za proleće, bićete oduševljeni

BAKLAVA ČIZKEJK Fenomenalna poslastica od koje će vam poći voda na usta, za sve prilike

AJMOKAC SA SPANAĆEM I PILETINOM Rapsodija ukusa u svakom zalogaju, za ručak koji se pamti
Zvanične, originalne snimke prvih šest albuma Sviftove 2020. godine je kupila firma za privatni kapital ,,Shamrock Capital". Firma je kupila mastere od muzičkog menadžera i izvršnog producenta Skutera Brauna, koji ih je pre toga kupio 2019. godine kada je preuzeo njenu prvu izdavačku kuću, ,,Big Machine Label Group".
Ogroman gubitak
Među izvođačima koji su pod ugovorom sa velikim izdavačkim kućama, nije neuobičajeno da izdavačka kuća poseduje master snimke; umetnici poput Džej Zija i Rijane su poznati po tome što su se trudili da otkupe mastere svojih ranih radova. Međutim, kada je Skuter Braun 2019. godine preuzeo mastere Tejlor Svift, pop zvezda je javno izrazila nezadovoljstvo tom prodajom.

Cal Sport Media / Alamy / Alamy / Profimedia

Jordan Strauss/Invision/AP

Profimedia

Jordan Strauss/Invision/AP

Profimedia

Profimedia

Jordan Strauss/Invision/AP

BlayzenPhotos / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Profimedia

Jordan Strauss/Invision/AP

Profimedia

Jordan Strauss/Invision/AP

DAVID GRAY / AFP / Profimedia

Jordan Strauss/Invision/AP

BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Jordan Strauss/Invision/AP

Jordan Strauss/Invision/AP

Printscreen/Instagram

Profimedia

BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia
„Ovo je moj najgori mogući scenario,” napisala je tada umetnica u objavi na mreži ,,Tumblr", rekavši da je već neko vreme sumnjala da šef ,,Big Machine" izdavačke kuće, Skot Borčeta, planira da proda etiketu — zajedno sa njenim katalogom. „Ovo se dešava kada sa petnaest godina potpišete ugovor sa nekim za koga je lojalnost očigledno samo ugovorni pojam.”
Ugovor
Ugovor Sviftove sa izdavačkom kućom ,,Big Machine" istekao je 2018. godine, a ona je tvrdila da joj je kuća ponudila priliku da otkupi svoje mastere ako ponovo potpiše novi ugovor i „zasluži“ pravo na stare albume tako što bi za svaki novi album mogla da otkupi po jedan stari, prenosi NPR.
Izdavačka kuća je u saopštenju odgovorila da su dve strane radile na „novoj vrsti ugovora za svet striminga, koji nije nužno vezan za 'albume', već više za vremenski period.” Tejlor je na kraju krajem 2018. potpisala višegodišnji ugovor sa kućom ,,Universal Music Group".
Spor oko master snimaka pokrenuo je višegodišnju sagu, tokom koje je Tejlor Svift odlučila da ponovo snimi svih svojih prvih šest albuma — jer je i dalje zadržala autorska prava na svoju muziku i tekstove — počevši 2021. godine sa ,,Fearless (Taylor's Version)", rekreacijom njenog velikog hita iz 2008. godine, a zatim nastavila sa ,,Red (Taylor's Version)", ,,Speak Now (Taylor's Version)" i ,,1989 (Taylor's Version)".
U svojoj najavi o sticanju vlasništva nad masterima, Sviftova je izjavila da preostala dva albuma koje je planirala da objavi kao ponovna snimanja — ,,Reputation" i njen istoimeni debitantski album ,,Taylor Swift" — „još uvek mogu da dobiju svoje trenutke da ponovo zasijaju kada za to dođe pravo vreme.”
Bonus video: