Pre nešto više od deset godina, Ešli Tajner-Dolče bila je samohrana majka koja se oslanjala na bonove za hranu. Danas je osnivačica i glavna direktorica firme FarmboxRx, koja dostavlja zdravu hranu siromašnima, a prošle je godine ostvarila više od 20 miliona dolara prihoda.
FarmboxRx funkcioniše po modelu pretplate, ali za krajnje korisnike usluga je besplatna jer troškove pokrivaju Medicare, Medicaid i drugi pružatelji osiguranja kao oblik preventivne zdravstvene zaštite. Firma je postala profitabilna 2022. godine.
SVAKA ŽENA TREBA DA ZNA

BAJADERA BOMBICE Omiljeni desert na drugačiji način, prste da poližete

SARME IZ RERNE Slasne i preukusne, postaće vaš novi omiljeni način spremanja

CRVENI ROLAT Neodoljivo predjelo koje prvo nestane sa slavske trpeze, a ukusa koji priča priče
Godine 2011., Ešli je s novorođenom ćerkom napustila Arizonu i preselila se u Njujork u potrazi za boljim životom. No, početak u velikom gradu bio je sve samo ne lagan. Spavala je kod prijatelja, koristila državnu pomoć za hranu i svakodnevno nosila teške torbe kroz podzemnu železnicu.
Godinu dana kasnije pronašla je posao u modnoj industriji, što joj je omogućilo da prestane koristiti bonove za hranu. Iako je financijska situacija postala bolja, pristup zdravoj i pristupačnoj hrani ostao je izazov.
Ešli je 2014. godine odlučila napustiti korporativni svet i pokrenuti FarmboxRx. Tri godine je štedela i skupila oko 80.000 dolara koje je prvobitno planirala uložiti u kupovinu kuće. Međutim, taj novac je odlučila iskoristiti za pokretanje firme, smanjila je troškove života i preselila se u mali jednosobni stan, preprodajući igračke na eBayu kako bi dodatno zaradila.
Isprva je FarmboxRx funkcionisao kao servis direktne prodaje potrošačima putem pretplate. Ešli je želela uključiti socijalnu zaštitu u finansiranje hrane, ali investitori nisu odmah prepoznali potencijal te ideje.
„Svaki investitor želeo je da nas pretvori u servis za gotove obroke“, priseća se Ešli. „Ali ja ne prihvatam ‘ne’ kao odgovor. Volim reći da sam kao nosorog, ne mogu da se okrenem unazad, samo idem napred.“
Do 2019. godine, FarmboxRx je ostvario milion dolara godišnjeg prihoda putem pretplata, što je pokrivalo osnovne troškove poslovanja. No tada je Ešli otkrila ključnu priliku: korisnici Medicare i Medicaida mogu dobiti popuste ili besplatne proizvode kroz svoje zdravstveno osiguranje.
U potrazi za partnerima, kontaktirala je između 80 i 100 zdravstvenih ustanova. Prvi uspeh stigao je 2020. godine, a dve godine kasnije firma je potpuno napustila model direktne prodaje i postala profitabilna. „Tada smo postali profitabilni“, istakla je Ešli, dodajući da FarmboxRx dosad nije koristio spoljašnja sredstva za finansiranje.
FarmboxRx nije jedina firma koja nudi slične usluge. Globalno tržište zdrave hrane ove se godine procenjuje na više od 890 milijardi dolara, prema izveštaju Future Market Insights. Uprkos rastućoj konkurenciji, Ešli Tajner-Dolče ostaje uverena u nastavak rasta svog biznisa.