Opsesija za plišanim ,,demonima": Ljudi daju opasne sume na ove lutke, a evo gde ih Srbi kupuju za 900 dinara

Vesti 22.05.2025 12:52 0

Namerno izlizane plišane igračke, sa...

photolime / Alamy / Profimedia

photolime / Alamy / Profimedia

Milenijalce često kritikuju zbog njihove opsednutosti nostalgijom. Ljudi vole da ističu slabosti odraslih koji vole Diznija i fanatika Harija Potera, ali oni nisu jedina generacija koja se vraća detinjstvu. U protekloj godini, detinjaste, sentimentalne modne dodatke preuzele su torbe širom sveta — najviše zahvaljujući generaciji Z.

Prvo su došle sitnice. Kada je počeo bum šarma pre nekoliko godina, dvadesetogodišnjaci su ukrašavali svoje najiznošenije torbe slatkim amajlijama — od svuda prisutnih peteljki trešanja, preko mašnica i srca, do zvezda iz crtanog filma ,,Sailor Moon", slaveći sve ono što simbolizuje devojčice u nama.

SVAKA ŽENA TREBA DA ZNA

img

NEODOLJIVI KOLAČ SA PISTAĆIMA Osvežavajući desert kao osmišljen za proleće, bićete oduševljeni

img

AJMOKAC SA SPANAĆEM I PILETINOM Rapsodija ukusa u svakom zalogaju, za ručak koji se pamti

img

BAKLAVA ČIZKEJK Fenomenalna poslastica od koje će vam poći voda na usta, za sve prilike

Zatim su stilovi boho i indi sliz (eng. ,,indie sleaze") zavladali modnim pistama: konopci, lanci, marame i džemperi visili su sa torbi kao da ih je na brzinu zakačila neka buntovna tinejdžerka iz serije ,,Tračara". Ubrzo nakon toga, pojavile su se torbice za torbe veličine lutkine opreme — ,,Prada", ,,Bagu i ,,L.L. Bean" lansirali su sićušne pratioce koje možete okačiti na njihove veće modele.

Zečevi

Na primer, mali raščupani zečevi, sa ušima koje izgledaju kao da su pregažene, trenutno su apsolutni hit među stanovnicima Bruklina koji imaju pristup L vozu. 

Ovo tužno, slatko stvorenje pojavilo se i na modnim pistama u februaru. Srećne zečje šapice dobile su visokomodni tretman kod ,,Tori Burch" (koja je takođe ljubitelj detalja u stilu 'Bratz', poput lobanja) i Kloe, gde su krasile ogrlice i broševe.

 

 

Namerno izlizane plišane igračke, sa setnim „molim te, voli me“ pogledom, oduševile su posetioce Nedelje mode u Njujorku zajedno sa najnovijim modelima torbi brenda ,,Coach".

A kada je reč o onome što možete odmah da vidite i kupite — u ovom trenutku možeš nabaviti privesak u obliku medvedića u mantilu od ,,Burberija" ili krznenog stvora sa ,,Versace" naočarima za sunce (zvuči čudno, ali izgleda preslatko), ako vam se baš tako nešto dopada.

Privesci

Nisu samo pufnasti privesci ono što visi sa torbi svih kul klinaca — igračke uopšte su postale ogroman trend. Kada se Liza iz grupe ,,Blackpink" ovog proleća pojavila s ,,Louis Vuitton x Murakami" torbom prepunom neobično slatkih figurica beba, postalo je jasno: čeka nas ludo leto čudnih privezaka.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LISA (@lalalalisa_m)

 

A predvodnik ovog trenda je ,,Pop Mart", sa svojim neodoljivo simpatičnim (i pomalo bizarnim) figuricama koje trenutno osvajaju ulice i društvene mreže.

,,Labubu"

Kineska kompanija za igračke koja stoji iza priveska ,,CryBaby" sa torbe K-pop zvezde Lize takođe je zaslužna za mega-viralnu ,,Monster Series" kolekciju likova — a njen glavni hit je ,,Labubu". Verovali ili ne, ovaj nestašni gremlin sa pomahnitalim osmehom trenutno je jedna od najtraženijih figura u svetu mode. Ne samo da se Labubu našao na torbama Rijane, Due Lipe i Amelije Grej, već je njegova rasprodatost dostigla gotovo mitski status.

Prema podacima internet preprodajne platforme ,,StockX", ovaj šarmantno poremećeni kolekcionarski predmet beleži „eksplozivan rast“ u poslednjim mesecima — što, s obzirom na to da je reč o platformi koju favorizuju ljubitelji patika, predstavlja snažan pokazatelj hajpa. Zapravo, najnovije Labubu izdanje iz serije ,,Big Into Energy" sada je najprodavaniji kolekcionarski predmet u istoriji sajta.

„Labubu proizvodi — i Pop Mart brend uopšte — rasli su uporedo sa sve većom popularnošću privezaka za torbe,“ kaže Rejčel Makar, viša direktorka za ,,merchandising" na platformi ,,StockX", objašnjavajući kako ovaj trend odražava želju za izražavanjem, nostalgijom i personalizacijom. „Iako ih najčešće viđamo kako vise s torbi, fanovi ih kače i na prtljag, kaiševe, pa čak i na boce,“ dodaje Makar, ističući da je Lizin uticaj bio ključan za porast potražnje.

„Ona je među prvima počela da kombinuje ,,Labubu" dodatke sa torbama brenda ,,Hermès", dokazujući da i visoka moda može imati smisla za zabavu.“

Potreba za isticanjem

Opsesija generacije Z čudnim malim aksesoarima zapravo ukazuje na jednu univerzalnu istinu: svi želimo da izgledamo — ili barem da se osećamo — jedinstveno. A 2025. godine, to je lakše reći nego učiniti. Kada svi svuda imaju pristup istim tokovima inspiracije na mreži, teško je razviti autentičan modni pogled na svet — naročito ako ste deo generacije odrasle uz pametne telefone. Umesto toga, jurimo za novitetima na pogrešnim mestima.

Zbog toga je priča o „ličnom stilu“ na TikToku postala toksično prenaduvana, a svaka devojka iz West Village-a želi svoju neponovljivu kombinaciju Cartier narukvica. Uprkos našim najboljim pokušajima, ne uspevamo da se oslobodimo kruga modne uniformisanosti.

 

 

,,Labubu" i njegovi prijatelji nude primamljivo rešenje. Izdvojite se tako što ćete zakačiti čudnog malog gremlina na rajsferšlus torbe — niko drugi ne bi smeo. Još bolje: okačite spljoštenog zeku na kaiš; možda vam donese sreću. Zašto ne biste dodali rumenog ,,demona" na svoj termos, koji je već svuda viđen? Ipak su to ograničena izdanja.

Taj „čudni mali aksesoar“ ostaje istinski neočekivan. Uprkos svojoj rasprostranjenosti, u ,,Labubuovom" zubatom osmehu i dalje ima nečeg svežeg i upečatljivog. U eri umornog uma i algoritamske preopterećenosti — to zaista nešto znači, navodi InStyle.

Jeftinija alternativa

Kako je ovaj popularan ukras ili rasprodat ili preskup, ljudi u Srbiji koji su želeli da učestvuju u ovom trendu su pronašli jeftiniju alternativu.

,,Pošto je ona La bubu igračkica koja nam svima ispira mozak, bar meni na ,,for you page"-u 300, 400, nekada se vredelo čak i 500 evra Idemo da nađemo fejk, idemo da nađemo 'lafufu', tako da idemo kod Kineza," rekla je korisnica koja se na TikToku potpisuje kao ,,savrseno".

Ona je zanimljivu igračkicu pronašla u kineskoj radnji u Beogradu i svojim gledaocima snimila svoju prvu reakciju na proizvod.

 

 

,,Prvo da vam pokažem, možemo da dobijemo ove- plavog, braon sivog...Meni je ovaj beli najlepši," rekla je ona.

Oduševljenje

Očekivala je da će iz kutije izvući belu igračku, ali je ipak dobila braon. Međutim, nije bila razočarana.

,,Ljudi, koliko je sladak. Ja ću umreti, ja ću umreti. I toliko dobro izgleda, uopšte ne izgleda toliko kao da je fejk. Koliko je sladak, vidite mu nogice, male, ne ime i ovu etiketu Presladak je, presladak je," uzviknula je oduševljeno.

 

 

TikTok influenser ,,laliccognjen" je podelio da je pronašao Labubu igračku u kineskoj radnji za 900 dinara. Želja mu je bila da izvuče belog ili sivog, ali je ipak izvukao zelenog za kog je na kraju rekao da mu se takođe dopada.

 

Bonus video:

 

Porodila se mama prase! Evo kako se zove Pepina sestra #najzena #zena #pepaprase #viral_video #viralvideos #fp #fyp ♬ original sound - Najzena.rs

 

 

Komentari (0)