Malo je modnih komada koji su imali tako snažan uticaj kao ,,Hervé Léger" takozvana „bandage“ haljina.
Ova izuzetno uska, pripijena haljina smatrala se ključnim komadom ere supermodela, bila je obavezni izbor svih „it“ devojaka ranih 2000-ih i postavila je pravila i standarde za isticanje figure, dajući pripijenim krojevima potpuno novo značenje. A sada, u 2025. godini, vraća se—preporođena i itekako relevantna.
SVAKA ŽENA TREBA DA ZNA

BAJADERA BOMBICE Omiljeni desert na drugačiji način, prste da poližete

SARME IZ RERNE Slasne i preukusne, postaće vaš novi omiljeni način spremanja

CRVENI ROLAT Neodoljivo predjelo koje prvo nestane sa slavske trpeze, a ukusa koji priča priče
Krajem osamdesetih godina, francuski dizajner Herve Peugne—kasnije poznat kao Hervé Léger—stvorio je pravu modnu revoluciju. Njegova prepoznatljiva kreacija, oblikovana od precizno raspoređenih elastičnih traka tkanine, nije bila samo haljina.
Bila je pravo (modno) iskustvo, zasnovano na samopouzdanju, senzualnosti i ženskoj snazi. Pripijena haljina postala je uniforma supermodela devedesetih, kada su je na modnim pistama nosile Sindi, Naomi i Klaudija, osvajajući modne piste siluetama koje su slavile žensko telo u svoj njegovoj veličini.
Vole je poznati
Do ranih 2000-ih, ova sada ikonična pripijena haljina pronašla je nove muze u holivudskim ,,party" devojkama. Paris Hilton, Kim Kardašijan i Rijana su bandage haljinu prenele s modnih pista na crvene tepihe ili u noćne klubove, naravno, uvek u kombinaciji s vrtoglavim štiklama i prevelikim sunčanim naočarama.
Da o kultnom izgledu Blejk Lajvli u ulozi Serene van der Vudsen u kultnoj seriji ,,Tračara" ne govorimo previše—izgled koji je naša tinejdžerska verzija (i verovatno mogu govoriti u ime cele generacije) postavila na modni piedestal i koji još uvek zauzima posebno mesto u našim sećanjima.
Ali kada se moda okrenula ka uličnom stilu, pripijena haljina pala je u zaborav nostalgije. Sredinom 2010-ih, u prvi plan je iskočila opuštena moda—labavi krojevi, prevelike siluete i odmak od izrazito ženstvenih estetika, pa su dani skulpturisanih, tesno pripijenih haljina na trenutak izgledali kao stvar prošlosti.
Međutim, moda uvek pronađe način da se vrati.
Manekenke
Kada je Kaja Gerber za premijeru svog filma ,,Shell" na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu odabrala haljinu brenda Hervé Léger (rekreaciju izgleda njene majke Sindi Kroford na dodeli Oskara 1993. godine), nije se samo poklonila svojoj supermanekenskoj mami, već je time ponovo otvorila vrata ovoj ikoničnoj marki.
I ako sudimo po društvenoj mreži TikTok, gde (u duhu oživljavanja starih trendova) ,,bandage" haljina viralno oduševljava nove generacije, sada je verovatno već jasno.
Ova modna ikona doživljava svoj preporod i svoj trijumfalni povratak, koji svi mi (ako smem govoriti u ime svih milenijalaca) pozdravljamo, ali, naravno, s posebnim strahopoštovanjem, piše Vogue.
Bonus video: