Novi viralni trend pod nazivom Group 7 (grupa 7) preplavio je TikTok, a sve je počelo sasvim slučajno — kao mali “naučni eksperiment” pevačice Sofije Džejms.
U petak, 17. oktobra, Sofija je objavila sedam uzastopnih videa na svom TikTok profilu, svaki sa njenom autorskom muzikom. Želela je da testira koji će video privući najviše pregleda i reakcija publike. Nije ni slutila da će taj jednostavan pokušaj postati pravi internet fenomen.
U prvom videu govorila je o kazni za parkiranje, drugi je nazvala “Post br. 2”, a zatim je, od četvrtog, počela da ih označava brojevima grupa. Objasnila je da, ako gledate određeni video, vi pripadate toj grupi – na primer, ako ste videli četvrti video, deo ste “Grupe 4”.
Kada je stigla do sedmog posta, upravo taj video je postao viralan, i TikTok zajednica ga je proglasila – Group 7. Ubrzo su se korisnici masovno uključili u trend, istražujući kojoj “grupi” pripadaju i praveći sadržaj na tu temu.
Zato što je baš sedmi video postao najpopularniji, mnogi su počeli da se šale kako pripadnici „Grupe 7“ imaju posebnu, „elitnu“ energiju. Kreatori su počeli masovno da prave sadržaje na tu temu – od „orijentacija za nove članove“ do izmišljenih sukoba sa „Grupama 4, 5 i 6“.
Iako sama oznaka nema nikakvo stvarno značenje, viralni uspeh sedmog videa stvorio je osećaj pripadnosti jednoj duhovitoj, ali i prepoznatljivoj zajednici. Danas mnogi tretiraju „Grupu 7“ kao simbol sreće ili znak da ih je algoritam „izabrao“.
Na kraju, „Grupa 7“ je zapravo proizvod pametnog marketinškog poteza. Sofija Džejms iskoristila je trend da promoviše svoju muziku – i u tome je uspela.
Njena pesma „So Unfair“, korišćena u svim videima, zahvaljujući viralnosti sedmog, postala je izuzetno popularna. Kada su se u priču uključile i velike TikTok zvezde poput Hejli Kejl i Krisa Olsena, eksperiment je prerasao u pravi digitalni fenomen.
Komentari ispod videa su bili šarenoliki. Dok su neki podržavali njenu ideju u vezi novog TikTok trenda, drugi su osuđivali komentarišući da je ovo "totalni deblizam" i da je reč o "najbolesnijoj generaciji ikada".
Iako menjanje grupa nema nikakvo stvarno značenje, Group 7 je još jedan dokaz koliko brzo jednostavna ideja može prerasti u globalni hit. TikTok je ponovo pokazao da algoritam i slučajnost ponekad stvaraju najzanimljivije kulturne fenomene.