Ponekad nam se čini da su prodavnice prepune tajni i trikova kako namamiti kupce. Ako ste ikada pretraživali kutiju pomorandži u supermarketu u potrazi za najsvežijom, a kod kuće kao da je izgubila svoju "čar", niste jedini. Ispostavilo se da postoji razlog za to, a sve ima veze s mrežom u kojoj se prodaju, piše
"Da li ste se ikada zapitali zašto
"Naše istraživanje uvodi nov aspekat pokazujući kako nezrele i zelenkaste pomorandže mogu biti percipirane kao zrele i živopisne kada se gledaju kroz narandžastu mrežu", objasnio je psiholog u istraživanju objavljenom u Sage Journals početkom ove godine. Boja mreže takođe igra važnu ulogu, a Gegenfuter je objasnio da super živopisni izgled nastaje kao rezultat i efekta konfeta i odbijanja boje s mreže na voće. "Efekat je svakako delimično uzrokovan i pojačan međusobnim refleksijama između mreže i voća", rekao je. Međutim, mreža nije samo za pokazivanje jer takođe omogućuje prostoru za voće i povrće da "diše".
No, imajući na umu potencijalnu lažnu iluziju zrelosti, možda ćete morati da pronađete drugačiji način d odlučite koju vrećicu voća da kupite. Na primer, pouzdaniji način da utvrdite da li je voće zrelo ili nije je da kupite ono koje nije stavljeno u mrežu. Pripazite na nepravilnosti u teksturi, izgledu ili mirisu. Za agrume, kao i za jabuke i šipak, takođe se kaže da su teži kada su zreli, pa pripazite na voće koje se čini malo težim nego što biste očekivali.
Bonus video:
Komentari (0)