Ponekad nam se čini da su prodavnice prepune tajni i trikova kako namamiti kupce. Ako ste ikada pretraživali kutiju pomorandži u supermarketu u potrazi za najsvežijom, a kod kuće kao da je izgubila svoju "čar", niste jedini. Ispostavilo se da postoji razlog za to, a sve ima veze s mrežom u kojoj se prodaju, piše Mirror.
"Da li ste se ikada zapitali zašto voće i povrće dolaze u mrežastim vrećama?", upitala je devojka u videu koji je na TikToku objavio profil Scientific American. Zatim je objasnila da je to povezano s nečim što se zove "iluzija konfeta". Prema časopisu Journal of Illusion, iluzija konfeta utiče na to kako vidimo boju. "Iluzija konfeta sastoji se od prugastih boja u prvom planu i stvara utisak više boja," objasnili su. Ovaj efekat na voću u mreži prvi je otkrio Karl Gegenfuter, nemački psiholog za percepciju.
"Naše istraživanje uvodi nov aspekat pokazujući kako nezrele i zelenkaste pomorandže mogu biti percipirane kao zrele i živopisne kada se gledaju kroz narandžastu mrežu", objasnio je psiholog u istraživanju objavljenom u Sage Journals početkom ove godine. Boja mreže takođe igra važnu ulogu, a Gegenfuter je objasnio da super živopisni izgled nastaje kao rezultat i efekta konfeta i odbijanja boje s mreže na voće. "Efekat je svakako delimično uzrokovan i pojačan međusobnim refleksijama između mreže i voća", rekao je. Međutim, mreža nije samo za pokazivanje jer takođe omogućuje prostoru za voće i povrće da "diše".
No, imajući na umu potencijalnu lažnu iluziju zrelosti, možda ćete morati da pronađete drugačiji način d odlučite koju vrećicu voća da kupite. Na primer, pouzdaniji način da utvrdite da li je voće zrelo ili nije je da kupite ono koje nije stavljeno u mrežu. Pripazite na nepravilnosti u teksturi, izgledu ili mirisu. Za agrume, kao i za jabuke i šipak, takođe se kaže da su teži kada su zreli, pa pripazite na voće koje se čini malo težim nego što biste očekivali.
Bonus video: