Zašto se voće prodaje u mrežastim vrećama? Verovatno se ovo nikada niste zapitali, a razlog nimalo nije bezazlen

Izvor: Tatjana Badarević Vesti 04.01.2025 12:57 0

Radi se o "iluziji konfeta" koja utiče na to kako vidimo boju.

voće

Shutterstock

Ponekad nam se čini da su prodavnice prepune tajni i trikova kako namamiti kupce. Ako ste ikada pretraživali kutiju pomorandži u supermarketu u potrazi za najsvežijom, a kod kuće kao da je izgubila svoju "čar", niste jedini. Ispostavilo se da postoji razlog za to, a sve ima veze s mrežom u kojoj se prodaju, piše Mirror.

"Da li ste se ikada zapitali zašto voće i povrće dolaze u mrežastim vrećama?", upitala je devojka u videu koji je na TikToku objavio profil Scientific American. Zatim je objasnila da je to povezano s nečim što se zove "iluzija konfeta". Prema časopisu Journal of Illusion, iluzija konfeta utiče na to kako vidimo boju. "Iluzija konfeta sastoji se od prugastih boja u prvom planu i stvara utisak više boja," objasnili su. Ovaj efekat na voću u mreži prvi je otkrio Karl Gegenfuter, nemački psiholog za percepciju.

SVAKA ŽENA TREBA DA ZNA

img

AJMOKAC SA SPANAĆEM I PILETINOM Rapsodija ukusa u svakom zalogaju, za ručak koji se pamti

img

NEODOLJIVI KOLAČ SA PISTAĆIMA Osvežavajući desert kao osmišljen za proleće, bićete oduševljeni

img

BAKLAVA ČIZKEJK Fenomenalna poslastica od koje će vam poći voda na usta, za sve prilike

voće

Shutterstock

 

 

"Naše istraživanje uvodi nov aspekat pokazujući kako nezrele i zelenkaste pomorandže mogu biti percipirane kao zrele i živopisne kada se gledaju kroz narandžastu mrežu", objasnio je psiholog u istraživanju objavljenom u Sage Journals početkom ove godine. Boja mreže takođe igra važnu ulogu, a Gegenfuter je objasnio da super živopisni izgled nastaje kao rezultat i efekta konfeta i odbijanja boje s mreže na voće. "Efekat je svakako delimično uzrokovan i pojačan međusobnim refleksijama između mreže i voća", rekao je. Međutim, mreža nije samo za pokazivanje jer takođe omogućuje prostoru za voće i povrće da "diše".

No, imajući na umu potencijalnu lažnu iluziju zrelosti, možda ćete morati da pronađete drugačiji način d odlučite koju vrećicu voća da kupite. Na primer, pouzdaniji način da utvrdite da li je voće zrelo ili nije je da kupite ono koje nije stavljeno u mrežu. Pripazite na nepravilnosti u teksturi, izgledu ili mirisu. Za agrume, kao i za jabuke i šipak, takođe se kaže da su teži kada su zreli, pa pripazite na voće koje se čini malo težim nego što biste očekivali.

Bonus video:

Komentari (0)